سهراب سالاری در این باره اظهار داشت: خانواده اولیای دم در یک اقدام خداپسندانه و بدون دریافت هیچ وجهی، رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و فرد محکوم در زندان جیرفت از اعدام رهایی یافت.

وی به پرونده دوم رهایی از قصاص اشاره کرد و گفت: در این پرونده نیز یک نزاع، منجر به قتل ۲ جوان در شهرستان فاریاب شده بود که با رای دادگاه و تایید دیوان عالی کشور ۲ نفر محکوم به قصاص شدند ولی با اعلام رضایت از سوی خانواده اولیای دم محکومان، از قصاص رهایی یافتند.

وی بر نهادینه شدن فرهنگ گذشت و بخشش بیش از گذشته در جامعه تاکید کرد و افزود: با نهادینه شدن این فرهنگ شاهد چنین صحنه‌های زیبایی در جامعه هستیم.

رییس دادگستری کهنوج گفت: مردم در مواجهه با اختلافات و نزاع‌ها خشم خود را کنترل کنند و از انجام هر گونه اقدام خودسرانه بپرهیزند و برای حل و فصل دعاوی از طریق دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف اقدام کنند تا شاهد حوادث تلخی همچون قتل در جامعه نباشیم.

به گفته رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان در ۸ ماهه سال جاری تعداد ۱۸ فقره پرونده قتل با همت و تلاش اعضا شوراهای ویژه زندان استان منجر به جلب رضایت از اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.