به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلمیانی روز چهارشنبه در همایش تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته پژوهش در مجتمع نمایشگاهی ناجا کرمان با اشاره به رهبری های داهیانه امام راحل (ره) در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی افزود: هوشمندی و تجربه امام از مطالعه انقلاب های دنیا و پاکی و قداست ایشان اجازه نفوذ را به دشمن نداد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سالهای نخست پیروزی با سه گزینه بسیار مهم جنگ، تسلیم و دفاع بازدارنده فعال روبرو بود تصریح کرد: دفاع فعال و بازدارنده دیگر گزینه پیش روی انقلاب اسلامی بود به این ترتیب که انقلاب از همه دستاوردهای خود دفاع کند، دشمن را عقب براند و بازدارنده باشد و پای دفاع خود نیز بایستد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: جنگ تمام عیاری در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی بر کشور ما تحمیل شد و دشمن در صدد بود از راه های مختلف ما را به سمت گزینه تسلیم سوق دهد اما ما توانستیم از این برهه پر پیچ و خم گذر کنیم و به تسلیم فکر نکنیم و به سمت دفاع بازدارنده و فعال برویم و این مسیر درستی بود که پیش گرفتیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: امروزی ها حرف درستی دارند و آن این است که اگر کشوری بخواهد موفق باشد باید فرصت خود را صرف سه موضوع روزمرگی، کارهای مهم و اقدامات استراتژیک کند.

وی بیان کرد: می گویند کشوری موفق است که ۷۰ درصد فرصت خود را صرف امور استراتژیک، ۲۰ درصد صرف امور مهم و ۱۰ درصد کارهای روزمره کند.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: اگر کشوری بخواهد ۷۰ درصد فرصت های خود را صرف امور استراتژیک کند باید دفاع فعال بازدارنده را در دستور کار خود قرار دهد لذا این دفاع در بخش نظامی کشور ما به خوبی محسوس است.

وی تاکید کرد: اکنون در کشور ما قدرتی به محوریت اسلام و انقلاب شکل گرفت که قدرت های دنیا از آن می ترسند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به ساقط کردن پهباد آمریکایی توسط نیروهای نظامی ایران اشاره کرد و افزود: کسی جرات نمی کند به این کشور نگاه چپ بکند لذا اکنون معادلات و رویکرد کشورها با جمهوری اسلامی کاملا تغییر کرده است.

وی ادامه داد: هر کشوری که به جنگ نظامی با ایران ورود کند یا شکست خواهد خورد یا هزینه های بالایی را متقبل می شود.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: یکی از برکات مهم هشت سال جنگ تحمیلی این بود که ما در دفاع به این مرحله برسیم لذا دشمن زمانی دید در جنگ نظامی حریف ایران نیست از جنبه های دیگر در صدد ضربه زدن به نظام پرداخت.

وی با بیان اینکه اسنادی از آمریکایی ها به دست آمده و در این اسناد مشخص است آمریکا سال جاری را سال سختی برای ایران طراحی کرده بودند و سخت تر از آنچه اتفاق افتاد و امسال را سال پیروزی نهایی خود می دانستند که البته موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: اکنون اگر نظام بخواهد راه حل سوم را انتخاب کند که انتخاب کرده و آن این است ما با کسی جنگ نداریم اما با تجاوزگران با قدرت برخورد می کنیم.

وی گفت: تسلیم نیز در دستور کار ما قرار ندارد لذا جنس انقلاب جنس سازش و تسلیم نیست و راهکار اصلی ما دفاع فعال و بازدارندگی  است و این یعنی گم دوم انقلاب اسلامی و این مهم کشور را در تمام زمینه ها به جایی می رساند که بخش نظامی ایران رسید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی را ترسیم کردند و در این نقشه همه موارد و زوایا دیده شده است.

وی تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می خواهد این انقلاب را در گام دوم به جایی برساند که خیال همه را راحت کند و تاکید دارد نباید وابسته باشیم لذا در این برهه دیگران باید به ما نیاز داشته باشد و باید در همه حوزه ها پیشرفت جدی داشته باشیم و این عصاره گام دوم  بوده و این ماموریت، بزرگ تر از ماموریت اول پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی انقلاب اسلامی را دارای سه ماموریت دانست و گفت: اکنون دو ماموریت انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و هزینه های زیادی را در این زمینه متقبل شدیم.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: گام دوم انقلاب اسلامی ماموریت سوم ما است و این ماموریت کشور ما را به کشوری قدرتمند و قوی تبدیل می کند به طوری که دشمن کاملا مایوس می شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان معلمی مومن و مجاهد نقشه راهی را برای گام دوم انقلاب اسلامی برای ما ترسیم کرده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: دفاع بازدارنده ای که دشمن را به طور کامل نا امید کند، مهندسین و متخصصان فراوانی در بخش های انتظامی، امنیتی، نظامی می خواهد.

وی ادامه داد: تحقق این مهم سیاسیون مومن، مستقل و خداترس و در حورزه فرهنگی چهره های فرهنگی و مراکز فرهنگی و در حوزه اقتصادی افراد متخصص و مومنی برای پیاده سازی نیاز دارد.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: نقشه راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که نقشه ای جامع و کامل است توسط مومن ترین و قوی ترین فرد نظام که با تجربه چند دهه مبارزه ترسیم شده و هر چه قدم به قدم پیاده شود کشور قوی تر می شود و اگر یکی از محورها این است که جوانان در این عرصه ورود کنند برای این است لذا باید نسل های گذشته جای خود را به نسل جوان و با استعداد بدهند.

وی تصریح کرد: نسل جوان در این نقشه باید کشور را به نقطه ای بالا و امن برساند همانطور که در بخش نظامی هستیم باید در همه امور و بخش های کشور به همین نقطه و جایگاه برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: کشور باید به نقطه امنی برسد که نگرانی معیشت مردم را نداشته باشد و سایر بخش ها نیز پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

وی به ترسیم هفت محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: این هفت محور باید باید به صورت مهندسی اجرا شود و برای اجرای آن نیاز به نیروهای مومن، توانمند، با انگیزه، پرکار و پر تلاش است  لذا برگزاری اینگونه همایش ها بیشتر برای تنویر افکار عمومی است که هر کسی بتواند در حوزه خود کاری را انجام دهند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: نظامی ها در این زمینه از سایر اقشار جلوتر هستند لذا کشور را به نقطه امنی رساندند اما این بخش نیز حتی با توجه به قدرت منحصر به فرد کنونی می توانند کامل تر باشند.

وی افزود: ایران اکنون در نظم و امنیت مثال زدنی است لذا در سایر ماموریت ها نیز باید به این نقطه برسد و نیروی انتظامی باید سیر کمال خود را پیش بگیرد و هرگز از حرکت باز نایستد و این خلاصه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دریایی از مشکلات توسط امام راحل (ره) به پیروزی رسید و از جنگ تمام عیار با عزت عبور کرد گفت: در همان بعد که آسیب وارد شده بود قوی شد لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی های مسلح را با درایت به نقطه ای رساند که یک دفاع بازدارنده شکل گرفت به طوری که حتی دشمن جنگ با ایران به ذهنش خطور نمی کند.

امام جمعه با بیان اینکه رییس جمهور قبل آمریکا مرتب تکرار می کرد گزینه های زیادی علیه ایران روی میز داریم لذا این گزینه ها لو رفت به این ترتیب موسسه ای در این مورد تحقیق کرده و یکی از گزینه ها علیه ایران جنگ بود و این موسسه به نتیجه رسیده بود  وارد جنگ با ایران نشوید لذا گزینه های بعدی وجود دارد و نمونه های ان در طرح ها دیده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.