رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر رئیس جمهوری به سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان با اعتبار و هزینه ۱۳۵ میلیون یورو و ظرفیت ۱۶۰ مگاوات از عمده ترین طرح های آب و برق استان کرمان است که امروز افتتاح شد.

وی اظهار داشت: طرح فاضلاب شهر کرمان نیز که با سرمایه گذاری و اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و ظرف سه سال آینده به اتمام می رسد و جمعیت ۷۰۰ هزار نفری استان کرمان از خدمات این طرح بهره مند می شوند از دیگر طرح های در دست اجرای این استان است.

وزیر نیرو تصریح کرد : عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر زرند نیز آغاز شده و طرح های احداث پست های برق و خط ۱۳۲ کیلو وات نیز امروز در استان کرمان به بهره برداری رسید و در مجموع در اجرای طرح پویش الف . ب . ایران، وزارت نیرو که از نیمه مهر ماه گذشته آغاز شده، امروز بعد از استان های تهران، ایلام، قم، آذربایجان غربی و یزد در استان کرمان اجرایی شد.

وی از ظرفیت بالای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر در استان کرمان خبر داد و افزود: نیرو گاه های خورشیدی محل سرمایه گذاری خوبی در استان کرمان هستند که امروز نیروگاه ۱۰ مگاواتی بافت و چهار مگاواتی کرمان از مجموعه طرح های تجدید ناپذیر بودند که افتتاح شدند و در مجموع ۲۲۷ پروژه آب و برق با اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو از انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: مطالعات انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران به پایان رسید و ۱۷ استان کشور تحت پوشش این مطالعات قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.