به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی در محل کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان افزود: باید سبک نواحی و مقامی را برای رسیدن به توسعه گردشگری موسیقی توسعه دهیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم روزی برسد که در شهر کرمان تمامی هفته برنامه موسیقی نواحی اجرا شود و گردشگران در شب‌های کرمان از برنامه‌های موسیقی مقامی کشور و استان کرمان استفاده کنند.

استاندار کرمان با اشاره به موسیقی نواحی و مقامی و توسعه و سیاست گذاری در این موسیقی گفت: این گردهمایی رویداد بزرگی است که از میزبانی آن در کرمان خرسند و خوشحالیم .

همچنین در این آیین از کتاب جشنواره موسیقی نواحی به نام ‘منظومه‌های حماسی’ در جهت اشاعه موسیقی نواحی در ایران رونمایی شد.

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز همانند دوره های قبل در استان کرمان به عنوان زادگاه آن برگزار می‌شود و آیین افتتاحیه این جشنواره عصر امروز در مجموعه کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان و مکان اختتامیه آن روز یکشنبه هفته آینده در تالار خواجه نصیر الدین طوسی در نظر گرفته شده است.

گروه‌های موسیقی مقامی و نواحی مناطق مختلف از جمله استان کردستان، تربت جام، خراسان شمالی، آذربایجان، سیستان و بلوچستان، ترکیه، هرمزگان، ترکمن، کرمان، خوزستان در آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی سازهای خود را کوک کرده و هنر خود را ارائه دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.