به گزارش ایرنا، سید حجت‌الله موسوی‌قوام روز دوشنبه در نشست  هیات امنای ستاد دیه استان کرمان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ جلسه هیات امنای ستاد دیه در کرمان برگزار شده است. 

وی با اشاره به اینکه برای آزادی ۱۷۵ زندانی جرایم غیرعمد ۶ میلیارد و ۲۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شده ، اضافه کرد: ۱۵۵ نفر این تعداد از محل کمک‌های مردمی و خیران با پرداخت چهار میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان آزاد شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان ادامه داد : ۶نفر از محل کمک‌های ویژه ستاد دیه با پرداخت ۴۰۸ میلیون تومان، پنج نفر از محل اعتبارات بانک‌ها به صورت وام با مبلغی برابر با ۳۸۰ میلیون تومان و ۹ نفر از محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی با پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آزاد شده‌اند.

موسوی‌قوام اخذ رضایت شاکیان را یکی از برنامه‌های مهم ستاد دیه استان کرمان برشمرد و اظهار داشت : در سال جاری با ۱۴۹ نفر از شاکیان صحبت و رایزنی شده است که بیش از ۵۶ میلیارد تومان گذشت شاکیان را داشته ایم. 

وی خاطرنشان کرد : در  حال حاضر ۱۹۲زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند. 

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: هشت نفر به علت دیه تصادف، چهار نفر به دلیل حوادث کارگاهی، ۹۵ نفر به دلیل چک‌های برگشتی، ۶۸ نفر بدهکار مهریه، ۱۷ نفر بدهکار نفقه در زندان‌های استان کرمان هستند و ۳۱ نفر مربوط به سال‌های گذشته هستند. 

موسوی قوام اظهارداشت: ۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان ورودی سه ماهه نخست امسال هستند و اولویت آزادسازی زندانیان با زندانیانی‌است که از سال‌های قبل در زندان حضور دارند.

وی میزان تعهد خیران در جشن‌های گلریزان استان کرمان را ۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون با برگزاری ۲۶جشن گلریزان پنج میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان از تعهد خیران وصول شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.