به گزارش ایرنا، سردار یوسف حسینی روز یکشنبه در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی، همیاران پلیس، فرهنگیاران و راهوران محله استان کرمان افزود: به منظور اصلاح رفتارهای ترافیکی، باید بر روی باور افراد کار کرد و در کنار آن باید نرخ و هزینه جرم نیز افزایش یابد زیرا در حال حاضر با بی‌کیفرمانی به شدت مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته کمتر از یک درصد از متخلفان که سرعت غیرمجاز داشتند، جریمه شده‌اند و این موضوع نشان می دهد که باید برای این بحث یک راهکار جدی و اساسی اندیشیده شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به سابقه ۱۳ ساله طرح همیاران پلیس، ادامه داد: همیاران پلیس اولی اکنون به سنی رسیده‌اند که راننده و در سن ۲۱ سالگی هستند و باید بررسی شود که چه میزان آموزش های همیاران پلیس در رفتارهای این افراد تاثرگذار بوده است.

سردار حسینی با بیان این مطلب که برخلاف اقدامات مهندسی که زود بازده است، اثرگذاری اقدامات فرهنگی زمان بر است، گفت: باید سهم هر یک از عوامل تاثیرگذار در حوزه حوادث رانندگی مشخص شود.

وی اظهار داشت: سهم راه در بروز حوادث رانندگی بی بدیل و پراهمیت و حفظ امنیت راه‌ها بسیار مهم است و در کنار امنیت راه ها، باید به استفاده از خودروی خوب و استاندارد نیز توجه شود.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری در محورهای استان کرمان حدود ۱۷۰ میلیون تردد داشته‌ایم  و این حجم تردد بیانگر آن است که با قوانین و امکانات گذشته نمی‌توان حوادث ترافیک را کنترل کرد و در این رابطه باید به بروزسانی امکانات و هوشمندی سازی توجه لازم صورت گیرد.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.