به گزارش ایرنا، سیدمحمد واعظی نژاد روز یکشنبه طی نشست خبری در آستانه آغاز سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ افزود: ۳۰ درصد از مدارس استان کرمان فرسوده است و بعد از زلزله سال ۹۶ مدارس ناایمن این استان شناسایی و تخلیه شد.
وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس موجود در استان کرمان قدمت بالای ۳۰ سال دارند و فرسوده هستند اما به نوعی سازه ایمن دارند اظهار داشت: ساخت، بازسازی، نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس با توجه به نیازهای آموزش و پرورش و اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافته از جمله وظایف اداره کل نوسازی مدارس است.
وی تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی استان کرمان ۴.۹۲ واین میزان در کشور ۵.۲ و تلاش بر این است در برنامه زمانبندی از چند جهت بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.
واعظی نژاد تاکید کرد: شرایط ۱۰ سال آینده با توجه به رشد جمعیت در مناطق مختلف در زمینه فضای آموزشی مورد نیاز دیده شده و نظر به نیاز آموزش و پرورش و اعتبارات استانی و ملی در این راستا برنامه ریزی می شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اعتبارات دولتی را نسبت به نیازهای موجود در بخش نوسازی مدارس اندک عنوان و تصریح کرد: از کمک خیرین در این راستا استفاده شده و عملیات اجرایی پنج مدرسه طی ماه گذشته در کرمان آغاز شده و اگر در سال ۹۹ آماده بهره برداری شود مشکل بزرگی را در بخش کمبود فضای آموشی این استان بر طرف می کند.
وی تجهیز مدارس را با آموزش و پرورش دانست و گفت: اداره کل نوسازی مدارس بر اساس مدارس نوساز میز و نیمکت استاندارد تهیه می کند و تحویل آموزش و پرورش میدهد.
واعظی نژاد تصریح کرد: اگر در استان کرمان بخواهیم به متوسط کشوری برسیم ۲۱۵ هزار مترمربع باید فضای آموزشی بسازیم تا به متوسط کشوری برسیم لذا سعی می شود مدارسی که ساخته می‌شود با نظارت دقیق و با بهترین مصالح ساخته شود.
وی با تاکید بر اینکه به استفاده از کلاس های کانکسی اعتقادی نداریم گفت: گاهی با توجه به کمبودهایی که آموزش و پرورش دارد ممکن است در کوتاه مدت از این نوع کلاس ها استفاده کند.
واعظی نژاد بیان کرد: اداره کل نوسازی مدارس طی ۱۰ سال گذشته درپنج فاز مدارس کپری را در استان کرمان جمع کرد.
وی افزود: کمبود فضای آموزشی شهر کرمان بیشتر در ناحیه یک مشهود است که طی سالهای اخیر با کمک خیرین مدرسه ساز این مشکل در حال رفع است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان افزود: در شهر کرمان با کمبود شدید فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس ها ۴۵ نفر است.
 وی افزود:اعتبار ما در سال گذشته ۵۴ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۳۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ کلاس درس خشت و گلی در قالب ۳۰ مدرسه در استان کرمان شناسایی و تخریب شده است تصریح کرد: مدرسه خشت و گلی در این استان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه استحکام بنای مدارس غیرانتفاعی با نظام مهندسی ساختمان است بیان کرد: بسیاری از بنای مدارس غیردولتی کرمان استحکام لازم را ندارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ پروژه در استان در حال ساخت داریم افزود: در سال تحصیلی جدید ۳۰۲ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش کرمان شده است.
۳۰۲۹ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.