به گزارش ایرنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه با مدیرعامل شرکت ایران خودرو و معاون شرکت حمایت از مصرف کنندگان، استاندار کرمان، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری و نماینده شهرستان‌های شرق استان در مجلس شورای اسلامی، پس از استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی به منظور بازدید و دیدار با فعالان اقتصادی و خودروسازان شهرستان بم، ظهر امروز وارد منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید شد.
رحمانی ضمن بررسی موانع تولید در این واحدها در ابتدا از کارخانه تولیدی شرکت مخابرات ارگ جدید u.tel بازدید کرد و این کارخانه مودم سازی همراه اول، رل فلشر و ضبط ماشین تولید می‌کند.
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت مدیران خودرو بازدید کرد که این شرکت هر ساعت ۲۰ خودرو در شرایط ایده آل تولید می‌کرده و به علت نداشتن قطعات و برخی مشکلات سرعت تولید این کارخانه را اکنون کاهش داده است که خط تولید متوقف نشود.

وزیر صمت و هیات همراه از بخش‌های مختلف شرکت مدیران خودرو از جمله رنگ خودرو و ربات‌های ایمنی بازدید کرد.
هشت ربات ایمنی با استاندارد روز دنیا در مدت یک سال با همکاری کشور چین در شرکت مدیران خودرو نصب و راه اندازی شده است.
در این بازدید مشکل تامین قطعات و منابع مالی برای خرید قطعات عمده ترین مشکلات شرکت مدیران خودرو عنوان شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این سفر از کارخانه ریگان خودرو هم بازدید کرد.
مدیر کارخانه ریگان خودرو در این بازدید گفت: نخستین محصولات را با موتور میتسوبیشی در یک سال گذشته تولید کردیم اما به علت برخی مشکلات مالی، تحریم های ظالمه و کمبود قطعات به علت تحریم ها به تعطیلی خوردیم و پرسنل این کارخانه اینک درحال تعمیرات و فعالیت‌های جانبی هستند.
حسین مطهریان افزود: تحریم‌های ظالمانه علیه کشور مشکلات بسیاری برای حمل و نقل قطعات خریداری شده به داخل کشور ایجاد کرده و در این زمینه قرار بود تا پایان سال ۱۲ هزار خودرو تولید کنیم که برنامه ریزی‌ها در این زمینه عقب افتاد.
وی ادامه داد: تا ابتدای مهر امسال کارخانه ریگان خودرو قرار بود ۲ هزار خودرو صادرات داشته باشد که به علت مشکل سرمایه در گردش و تحریم ها عقب افتاد.
وی تصریح کرد: همچنین مجوز پیش فروش محصولات به شرکت ریگان خودرو داده نشده که این امر مشکلاتی برای شرکت به وجود آورده است.
کارخانه ریگان خودرو برای نخستین بار صادرات به آفریقا را در برنامه دارد و از سال گذشته موفق به تولید ۴۰۰ خودرو شده که اکنون تولید این شرکت به صفر رسیده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از خودروسازی بم بازدید کرد و این شرکت به علت مشکل در تامین منابع مالی و مواد اولیه ۷۰ درصد تولید خود را کاهش داده و تولید آن به ۸۰ خودرو در روز رسیده است.
همچنین در بازدید رحمانی از شرکت کارمانیا مشکل نقدینگی و قطعات عمده‌ترین مشکل این شرکت عنوان شد و تولید شرکت خودروسازی کارمانیا از تولید ماهانه ۴۰۰ خودرو و ۳۱۰ اشتغالزایی داشته که اینک به صورت کامل متوقف شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت قوای محرکه، آرمان الکتریک(درخت سیم خودرو)، آرمان موتور(صندلی خودرو) و از بخش های مختلف شرکت کرمان موتور از جمله سالن قطعه‌سازی و سرسیلندر این شرکت بازدید و مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.
۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.