مدیر مسول واقعه در این  سرمقاله آورده ست : هفته دفاع مقدس گرامی باد. در این هفته، هزاران نکته و مطلب پیرامون همت و شجاعت و رشادت جوانان مومن و متعهد این مرز و بوم به تصویر و ترسیم کشیده می شود و گویندگان و نویسندگان، خاطره ی عزم و رزم شگفت انگیز این عزیزان را برای نسل جدید منتقل خواهند کرد.  
در میان هودجی از نوشته ها و گفته ها پیرامون دفاع مقدس، احساس می کنیم ذکر یک نکته بسیار مهم و ضروری است، نکته ای که کمتر به آن پرداخته شده و کمتر مورد تامل قرار  گرفته است.  
این روزها که می گذرد به راهپیمایی پرشکوه  اربعین، نزدیک تر می شویم. مراسمی که در طول ۱۶ سال احیاء، هر سال گسترده تر و سازمان یافته تر از سال قبل برگزار ‌میشود.
مراسمی که مردم مومن عراق، در آرامش و امنیت و ایجاد بسترهای رفاهی میلیون ها زائر، نقش به سزایی دارند و با تمام وجود و از ته قلب و با این اعتقاد راسخ که خدمت به زائرین، ثوابی به دنبال دارد که هیچ  یک از خلق خدا، حتی مَلک مقرب، پیامبران و اولیاء نمی توانند آن را بشمارند.  
شاید همزمانی هفته دفاع مقدس ۱۳۹۸ با شور و حال آغازین راهپیمایی اربعین ۱۴۴۱ ضرورت پرداختن به این موضوع را بیشتر می کند، خصوصاً که در دو سه سال آینده این دو مناسبت، به هم نزدیک تر خواهند شد و تداعی شگفت انگیزی برای هم  رقم خواهند زد.
ما باید بدانیم و این را به نوجوانان و جوانانمان منتقل کنیم که جنگ ما با مردم عراق نبود، بلکه جنگ با یک حزب به نام بعث بود که برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران، یک گارد چند ملیتی را تشکیل داده بود.
۸۰ کشور به طور رسمی و غیر رسمی به صدام کمک کردند و حدود ۲۰ کشور برایش سرباز کمکی فرستادند، مثل اردن که ۵ هزار سرباز زبده ی خود را به ارتش بعث فرستاد.
در این میان فرماندهان و سربازان واقعی عراق، علیرغم وظیفه ی سازمانی که داشتند، دل و جانشان با رزمندگان ایرانی بود و در فضای مخوف پلیسی بعث، تا جایی که توانستند از همراهی صدام اجتناب ورزیدند.
این نکته ی مهمی است که باید در تاریخ دفاع مقدس بماند و روی آن کار شود. فراتر از این حرفها و موثرتر از این تحلیل ها را فرماندهان جنگ می توانند بگویند و بنویسند. تا آنجا که نسل های آینده بدانند، جنگ ما با مردمی نبود که ۱۵ سال از پیشوای آزادگان عالم میزبانی کردند و امروز در سخت ترین شرایط سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، یار و یاور مردم ایران هستند.
جنگ ما با صدام بود و حزب بعث و یک ارتش چندملیتی غیرعراقی!

۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.