به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز پنجشنبه در سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان در راستای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار افزود: دشمن همواره درصدد است تا با برنامه ای منظم و منسجم وحدت مردم را خدشه دار کند و کانون گرم جامعه را از هم بپاشد و از آنجا که از طریق نظامی موفق نمی شود، ناگزیر است که از راه‌های فرهنگی وارد شود.

وی ادامه داد: دشمن که در دوران دفاع مقدس به اهداف خود نرسیده، از طریق فرهنگی و اختلاف‌افکنی به دنبال ایجاد اختلاف است و نقش سران طوایف، حضور مردم، تلاش مسئولان و رشادت شهدای انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: سران طوایف، معتمدین و بزرگان قبایل در دوران دفاع مقدس و پس از آن در حوزه امنیت نقش اساسی داشته‌اند و نقش میانجی‌گری بر کارآمدی این اقشار افزوده است.

سردار ناظری ادامه داد: ریش‌سفیدان و سرداران باید با استفاده از نفوذ کلام خود مانع فریب خوردن برخی از جوانان شوند تا دیگر شاهد آلت دست شدن این افراد برای اجرای نقشه‌های شوم دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان نباشیم زیرا امروز غفلت از جوانان و نوجوانان تاثیر بسزایی در پدیده ناامنی اجتماعی در طوایف خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: لازمه رسیدن به امنیت پایدار اجتماعی برخورداری از نهادها و ساز و کارهای نظارت و کنترل اجتماعی کارآمد است زیرا تحولات ساختار جامعه منجر به تحول در ساز و کارهای نظارت اجتماعی می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان، لزوم احیای شیوه‌های سنتی مدیریت نظم اجتماعی در قالب یک نهادسازی جدید را از راهکارهای موثر در ارتقای امنیت برشمرد و ادامه داد: همانگونه که در ساختار اجتماعی گذشته مناطق مختلف کشور، معتمدین کارکرد جامعی داشته اند و به عنوان کانونی محلی و غیر رسمی در پیوند مردم و نهادهای حکومتی نقش آفرین بودند، برآنیم که این ساختار اجتماعی و نقش نظارتی و کنترلی آن تقویت شود.

سردار ناظری تصریح کرد: انتخاب معتمدین از میان افراد با تجربه، متدین، صاحب‌نفوذ و با نفوذ کلام بالا کمک کرده امروز شاهد امنیت قابل قبولی در جامعه باشیم.

وی بر برگزاری همایش سران طوایف در مناطق عشیره‌ای در طول سال و تداوم تعامل و همکاری در برقراری امنیت تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سران طوایف در معرفی دارندگان سلاح و جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در منطقه، حل بسیاری از اختلافات و درگیری های طایفه ای با دخیل کردن سران طوایف در این خصوص با هماهنگی مقامات قضایی، انتظامی  امنیتی و بهره گیری از سران طوایف در حل اختلافات میان طوایف از جمله پیشنهادات مورد نظر برای ارتقای امنیت به شمار می رود.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.