به گزارش ایرنا، مسئول امور بیماران خاص استان کرمان روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مراحل اجرایی احداث دارالشفاء امام رضا (ع)  افزود: این مرکز درمانی خیریه ظرف چند هفته آینده با کمک خیرین به بهره برداری می‌رسد.

علی شمسی نیا اظهار داشت: ۳۵ هزار پروژه سلامت در بخش بیماران خاص استان کرمان با کمک خیرین و حمایت مسئولان آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی دارالشفای امام رضا (ع) از سال ۸۵ آغاز شده و به دلایلی در روند اجرا وقفه پیش آمد تصریح کرد: دلیل این وقفه بی مهری بود نه کمبود اعتبارات و اکنون این طرح در سه فاز در تجهیز است و تاکنون هفت میلیارد تومان برای اجرای این طرح سلامت محور و خیر ساز هزینه شده و برای تکمیل، نیازمند ۱۵ میلیارد تومان است.

مسئول امور بیماران خاص استان کرمان با بیان اینکه تعدادی از خیرین از جمله خانواده جانباز مرحوم حاج ابراهیم نقوی تجهیز دارالشفای امام رضا (ع) کرمان را تقبل کرده اند از همسر و فرزندان این خیر به دلیل همراهی در ساخت این مجموعه تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه زمین دارالشفای امام رضا (ع) از طرف مرحوم جلیل مظهری اهدا شده است گفت: این زمین اکنون ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان قیمت دارد.

شمسی نیا با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز نخست دارالشفای امام رضا (ع) از ابتدای سال جاری آغاز شده است اظهار داشت: یکی دیگر از خیرین به نام مرحومه مریم عبدالرحمانی منزلی را در خیابان شفا اهدا کرد که تبدیل به احسن شد و برای بیماران ام اس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و تجهیز دارالشفای امام رضا (ع) از کمک های مردمی استفاده شده است گفت: استاندار کرمان اخیراً این مجموعه را مورد حمایت قرار داده است.

مسئول امور بیماران خاص استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث دارالشفای امام رضا (ع) هزینه شده است تصریح کرد: افزون بر ۶ هزار بیمار تالاسمی، کلیوی و ام اس در استان کرمان تحت حمایت قرار دارد.

شمسی نیا گفت: کلینیک تخصصی بیماران خاص در چهار راه خیرین شهر کرمان و با هشت هزار متر مربع زیربنا در حال احداث و تجهیز است.

وی بیماران خاص و سخت درمان را فرزندان خود خطاب کرد و افزود: سال‌ها آرزوی ارائه خدمتی کامل به بیماران خاص را داشتم و احداث این کلینیک‌های تخصصی به نوعی خدمت کامل به این بیماران است.

شمسی نیا از اقدامات و حمایت‌های مسئولان استانی بخصوص استاندار کرمان، دستگاه قضائی و امنیتی طی ماههای گذشته در راستای حمایت از احداث کلینیک جامع تخصصی بیماران خاص در کرمان تقدیر کرد و گفت: عملیات اجرایی مجموعه کلینیک‌های بیماران خاص سال‌ها متوقف مانده بود و اکنون با حمایت مسئولان، خیرین و بیماران و با جدیت آغاز شده و اکنون مراحل پایانی را می‌گذراند.

وی افزود: خیرین، پزشکان، مردم و بیماران بعد از اعلام آغاز به کار کلینیک‌های بیماران خاص اعلام آمادگی کرده و به منظور کمک در این مکان حضور یافته‌اند که جای تحسین دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی استان کرمان تصریح کرد: فاز دوم کلینیک‌های تخصصی بیماران خاص مربوط به بیماران کلیوی است که قرار است در این فاز بیماران دیابتی، فشار خون و کلیوی خدمات دریافت کنند.

وی گفت: اقدامات خوبی در کلینیک تخصصی بیماران کلیوی ارائه می‌شود به طوری که بیماران پیوند در همین کلینیک با انجام اقدامات تخصصی و آموزشی برای پیوند کلیه آماده می‌شوند.

شمسی نیا تاکید کرد: هم اکنون ۲۲۵ بیمار کلیوی در کرمان آماده انجام پیوند هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی این اقدام به تأخیر افتاده است.

وی بیان کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که بیمار بعد از مراجعه به کلینیک‌های تخصصی کلیوی استان کرمان دغدغه دیگری برای درمان نداشته باشد.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کرمان از مردم این استان خواست در صورت تمکن مالی هزینه پیوند یکی از بیماران کلیوی را تقبل کنند.

شمسی نیا تاکید کرد: بیش از هزار نفر طی سالهای گذشته با همت خیرین در استان کرمان تحت پیوند کلیه قرار گرفته‌اند.

وی ماههای آینده را زمان شکوفایی خدمات به بیماران خاص و سخت درمان استان کرمان اعلام کرد و افزود: اقدامات زیادی در شهرستان‌های مختلف استان کرمان از جمله کهنوج، جیرفت، زرند و بم برای سهل کردن درمان بیماران خاص و سخت درمان در حال انجام است.

به گفته شمسی نیا در شهرستان زرند نیز بزودی مرکز سلامت در سه هکتار با زیربنای ۱۰ هزار متر در ابعاد مختلف برای درمان بیماران خاص و سخت درمان احداث می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال به نام مبارک امام رضا (ع) اقدامات ماندگار و تأثیرگذاری برای بیماران خاص و سخت درمان استان کرمان انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: اقدامات و خدمات انجام شده در موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان با کمک خیرین و با عشق کمک به نیازمندان و بیماران انجام شده است.  
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمان با تاکید بر اینکه ۳۳ هزار متر مربع ساختمان در مجموعه بیماری های خاص این استان ساخته شده و یا در حال ساخت است بیان کرد: فضای درمانی برای ۲۰ سال آینده در اکثر شهرستانهای استان کرمان ایجاد شده اما عمر مفید بیشتر دستگاه های دیالیز به پایان رسیده و در این بخش نیازمند نوسازی هستیم.  
شمسی نیا گفت: اخیرا زمینی با ارزش ریالی بالا در مشهد از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ساخت درمانگاه اهدا شده که بزودی با کمک خیرین، بخش دیالیز، درمانگاه و خوابگاه در این مجموعه احداث خواهد شد.  
وی ادامه داد: همچنین بیمارستان دیالیز نیز با بیش از پنج هزار متر زیربنا در مشهد پیشنهاد شده تا در اختیار استان کرمان برای پذیرش بیماران قرار گیرد.  

وی که سابق بر این ریاست مجموعه بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان را بر عهده داشته است تصریح کرد: روزی که وارد این مجموعه شدم یکی از کشاورزان موفق استان بودم و معتقدم زمانی انسان بتواند از پول، برای کمک به بیماران بگذرد کار بزرگی انجام داده است.  

شمسی نیا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید کاری کرد مردم به جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشند تاکید و تصریح کرد: به منظور کمک به بیماران دست یاری به سوی مسئولان، مردم و خیرین استان دراز می کنیم.  
شمسی نیا تصریح کرد: در بیشتر شهرستان های استان کرمان بخش دیالیز احداث شده و خیریه بیماران خاص با صلابت پیش رفته و اکنون در کشور موفق و ممتاز است.  

۳۰۲۹/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.