به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: ساماندهی معتادان متجاهر نیاز به تامین زیرساخت های لازم داشت که در این رابطه ظرفیت های خوبی در کشور ایجاد شده است و با وجود این ظرفیت ها، مکان های لازم برای نگهداری و ساماندهی این افراد تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع موادمخدر و اعتیاد جزو پنج آسیبی است که مقام معظم رهبری به صورت هر ۶ ماه یکبار جلساتی را در رابطه با آن برگزار کرده و اهتمام ویژه ای برای حل آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به این مطلب که بسیاری از درگیری ها، سرقت ها، بیماری های عفونی ودیگر آسیب ها  ریشه در مواد مخدر دارد، تاکید کرد: درمان، مقابله، پیشگیری و صیانت اجتماعی از حوزه های کاری عمده در حوزه مواد مخدر است.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در استان کرمان، کمبود مکان برای نگهداری معتادان متجاهر بود که در بازدید از اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی کرمان، سعی می شود در قالب یک توفق نامه سه جانبه روند احداث این مجموعه تسریع شود.

وی ادامه داد: اولویت دوم ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرهنگی و پیشگیری است زیرا بیش از ۳۰ درصد معتادان به اصرار هم سن های خود به اعتیاد دچار شده اند و بیش از ۳۰ درصد نیز فکر نمی کرده اند که معتاد می شوند و فکر می کردند می توانند برگردند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد تمامی نهادهای فرهنگی از جمله حوزه های علمیه وآموزش و پرورش باید همکاری لازم را داشته باشند تا در حوزه فرهنگی و پیشگیری اقدامات مناسب و اثرگذار انجام شود و با تقویت معنویت، تقویت مهارت نه گفتن شاهد کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.

سردار مومنی با بیان این مطلب که در چهار دهه گذشته فقط در دهه ۶۰ شاهد کاهش مواد مخدر و اعتیاد بوده ایم، گفت: نتایج پژوهش ها نشان می دهدکه برای موفقیت در مبارزه با مواد مخدر باید تمامی ظرفیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور مورد استفاه قرار گیرد.

وی به اجرای طرح یاریگران در کشور نیز اشاره و بیان کرد: در این طرح مجموعه اقدامات فرهنگی و آموزشی مد نظر قرار گرفته است.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.