محمدرضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سینما هنر و تجربه تماشاخانه پارس کرمان و سینما گلستان امین رفسنجان میزبان فیلم های منتخب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در استان کرمان هستند.

وی بیان کرد: فیلم های خارجی داستان باغ جادویی به کارگردانی آنتونی کرینگز محصول مشترک فرانسه و لوکزامبورگ و غرغرو وارد می شود به کارگردانی آندریاس کوتوریه از مکزیک، جزیره گنج به کارگردانی حمید رضا لوافی، فیلم اینجا خانه من است به کارگردانی خیرالله تقیانی پور، قطار آن شب ساخته حمید رضا قطبی، بیست و سه نفر به کارگردانی مهدی جعفری، منطقه پرواز ممنوع به کارگردانی امیر داسارگر، تورنادو ساخته سید جواد هاشمی و پویانمایی های جوانمردان اثر علی احمدی و بنیامین ساخته محسن عنایتی نوش آباد از فیلم های جشنواره  بین المللی کودک و نوجوان است که در کرمان به نمایش در می آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی این رویداد بزرگ فرهنگی کودکان و نوجوانان هستند تصریح کرد: در طول برگزاری جشنواره ۲ تیم از کودکان و نوجوانان آثار را داوری و اعلام رای می کنند.

وی اظهار داشت: ورود به  سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان برای عموم آزاد و تماشای فیلم ها در سینماهای نمایش دهنده رایگان است.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» در اصفهان در حال برگزاری است.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴ اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان  اکران می‌شود.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تا کنون در ۳۱ دوره برگزار شد و  در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.