به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده  شامگاه چهارشنبه  طی نشست خبری در فرهنگسرای رسانه رفسنجان بیان کرد: آنچه دولت در حوزه فرهنگ و هنر صرف می کند وظیفه حمایتی، هدایتی و سیاست گذاری و نظارتی  را دارد.

وی با اشاره به اینکه از کل اعتبارات کشور امسال نیم درصد اعتبارات کشور در حوزه فرهنگ گذاشته شد خاطرنشان کرد: از کل اعتبارات دولتی برای فرهنگ ۱۳ درصد به وزارت ارشاد تعلق گرفت و در استان کرمان کل اعتبار امسال ۱۰ میلیارد تومان است و از این اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان در بحث های حمایتی است.

مدیر کل ارشاد اسلامی بیان کرد: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار سالانه در رفسنجان برای فرهنگ است که۱۰درصد آن برای حمایتی  صرف می شود، یعنی ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار نظارتی و۱۰ میلیون تومان حمایتی و فعالیتی است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره کودک و نوجوان که هرساله در اصفهان بود امسال با رایزنی این جشنواره در رفسنجان برگزار خواهد شد گفت: بنگاه های اقتصادی باید نگاه و دیگاه ویژه به فرهنگ و هنر داشته باشند.

 علیزاده با عنوان اینکه ۳۰۰ مرکز فرهنگی در رفسنجان داریم که توسط مردم اداره و مدیریت می شود افزود: تغییر رویکرد دولت برون سپاری فعالیت ها و واگذاری انها به مردم است ۱۰سال قبل اینها توسط دولت انجام می شد.

رفسنجان با جمعیت بالغ بر ۳۱۱هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.