به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه آمار تحصیل کرده های بیکار استان کرمان زیاد است افزود: این استان رتبه های بسیاری در کشاورزی کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بانک ها باید اعتبارات اشتغالزایی خود را اعلام کنند اظهار داشت: برخی از مدیران به مصوبات و تصمیماتی که گرفته می شود عمل نمی کنند.

استاندار کرمان گفت: یک واحد تولیدی در فهرج پنج ماه معطل پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات مانده که مشکل این واحد در کارگروه رفع موانع تولید استان در روز سوم دی ماه سال ۹۷ در فهرج مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با حضور و امضای مدیران استان و مسئول بانک در این جلسه تصمیم گیری شد که مشکل واحد تولیدی یاد شده، رفع شود اما تاکنون به مشکل این واحد رسیدگی نشده است.

فدائی عنوان کرد: عملکرد پنجره واحد اقتصادی استان کرمان در ابتدا خوب بود اما با همکاری نکردن برخی دستگاه ها به بیراهه رفت لذا ساختار قبلی آن مورد تایید نیست و ساختاری جدید را ایجاد کردیم و به دنبال تعویض آن هستیم.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی آمار اشتغالزایی انجام شده در سامانه رصد استان کرمان را راستی آزمایی کند.

آمار بیکاری کرمان رو به افزایش است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به آمار رو به افزایش بیکاری در استان کرمان گفت: آمار بیکاری در این استان طی سال ۹۷ یکهزار نفر نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

رضا اسماعیلی افزود: امسال باید بیش از ۳۵ هزار شغل باید در استان کرمان ایجاد شود که نرخ بیکاری را ثابت نگهداریم.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۳۲ هزار شغل در استان کرمان ایجاد شد که ۱۳ درصد در بخش صنعت، ۲۵ درصد در حوزه خدمات و مابقی در کشاورزی بوده است.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.