به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در محل استانداری افزود: از نظر منطقی بخش کشاورزی با مکانیزه شدن اشتغالی ایجاد نمی کند و برای اشتغالزایی در حوزه کشاورزی به علت مشکلات آبی استان بر اساس اسناد توسعه استان کرمان حرکت نشده است.

وی اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی را نمی توان به لحاظ  سطح زیر کشت ارتقا  داد و بر اساس روند اسناد توسعه استان از سال 84 به بعد سهم کشاورزی باید کاهش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان عنوان کرد: این استان کاهش 20 درصدی اشتغال در بخش خدمات نسبت به میانگین کشوری دارد و این بخش باید اشتغال بیشتری ایجاد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: پیش بینی برای سرمایه گذاری پروژه های استان کرمان در سال 98 حدود 18 هزار و 260 میلیارد تومان خواهد بود که با این میزان سرمایه گذاری برای بیش از 9 هزار نفر در استان فرصت شغلی ایجاد می شود.  

جعفر رودری وضعیت استان کرمان را به لحاظ اجرای پروژه های سرمایه گذاری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه 25 پروژه تاثیرگذار در استان کرمان وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش نرخ بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار تعدادی افرادی که سالانه وارد بازار کار می شوند با میزان اشتغالزایی یکسان است لذا این امر موجب شده که نرخ بیکاری استان ثابت باقی بماند.

7420/ 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.