به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، یدالله موحد در دیدار با اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف شهرستان رفسنجان گفت: رسالت شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم توسط معتمدین و متنفذین محلی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم امروز برای دعاوی خانوادگی خود بنا به دلایل مختلف به دستگاه قضائی مراجعه می کنند و شاهد حجم بالای کار در سیستم قضائی هستیم لذا ضرورت دارد برخی از امورات که از اهمیت کمتری برخوردار هستند به بیرون از قوه قضائیه مانند نهاد شوراهای حل اختلاف واسپاری شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت ارتقای درصد میزان صلح و سازش در شعب شوراهای حل اختلاف رفسنجان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه توانمندی و ظرفیت های خوبی در شهرستان رفسنجان در راستای ایجاد صلح و سازش وجود دارد، انتظار از شوراهای حل اختلاف رفسنجان بسیار بالاست.

152مددجوی  زندان رفسنجان شده اند

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان از افزایش 88 درصدی صلح و سازش در شعبه حل اختلاف زندان رفسنجان در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد و گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف در زندان رفسنجان 394 پرونده منتهی به صلح و سارش و در نهایت منجر به آزادی 152مددجوی از زندان این شهرستان شده است. 

مهدی تقی زاده اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضازدایی، توسعه و بهینه‌سازی این شوراها ضرورت دارد.

این مقام قضائی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۷ شورای حل اختلاف فعال در حوزه قضایی رفسنجان فعالیت داشته و در این مدت ۱۰ هزار و ۴۷۲ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: به طور میانگین طی سه سال گذشته بالای 40 درصد  پرونده های شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش منتهی می شوند که از این حیث کرمان همواره طی این مدت در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تنها 29 درصد پرونده های قابل مصالحه در سال 97 در رفسنجان منتهی به صلح و سازش شده است، گفت: این در حالی است که در برخی از شهرهای شرقی و جنوبی استان کرمان بالای 90 درصد پرونده ها با صلح و سازش مختومه می شوند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان همچنین به آمار چهار ماهه شوراهای حل اختلاف در رفسنجان اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۲ هزار و ۷۵۰ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهرستان رفسنجان شده که در همین مدت 2 هزار 868 پرونده مختومه شده است.

تقی زاده گفت: بالغ بر 76 درصد اوراق قضائی در شعب شورای حل اختلاف شهرستان رفسنجان به صورت الکترونیک ابلاغ می شود.

3029

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.