به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استانداری کرمان روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر ویژه تابستان با اشاره به تشکیل منظم جلسات این ستاد گفت: رونق گردشگری، توزیع سفر استان، نظارت بر اماکن، امنیت گردشگری، کنترل ترافیک و غیره از جمله وظایف و فعالیت های این ستاد محسوب می شود.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: سال گذشته برای اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری استان کرمان اقداماتی توسط راه آهن و هواپیمایی ماهان انجام شد که نتایج خوبی داشت.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه های بین المللی گردشگری حضور نداریم تصریح کرد: شرکت در این نمایشگاه ها برای شناسایی و معرفی اماکن و جاذبه های گردشگری در استان کرمان موثر است و باید ااز این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ها و خبرگزاری ها در شناسایی و معرفی گردشگری در داخل و خارج از کشور بسیار مفید است و به تحقق این اهداف کمک شایانی می کند.

وی با اشاره به ثبت 12 اثر در فهرست آثار ناملموس ملی از استان کرمان اظهار داشت: آئین بازی رحمانی منوجان، آئین قنبرخوانی شهرستان های رفسنجان و زرند، فن تهیه مشک کرمان، مهارت پخت آبگوشت امام حسینی، مهارت پخت سنتی کماچ شهرستان زرند، قنبرخوانی در داوران رفسنجان و شعبجره زرند، مراسم آجیل برون روستای مهر صالح شهرستان بافت، شابارون، آئین تمنای باران در روستای جمیل آباد بافت، فن تهیه و نگهداری گوشت قورمه، مراسم علم بندی در روستای بیل آباد شهرستان زرند و آئین پخت آش حسین روستای ده علی کوهبنان به ثبت ملی رسیدند.

آیت اللهی موسوی تاکید کرد: کمیته هماهنگی تسهیل سفر باید تشکیل شود و با مشارکت سایر دستگاه های ذیربط تمام کمیته های گردشگری ستاد خدمات سفر استان فعال باشند.

وی گفت: پیگیری‌های لازم برای برقراری پرواز کرمان - استانبول در حال انجام است و برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی باید همه ارگان‌های دولتی و خصوصی پای کار آمده و مشارکت لازم را داشته باشند.

استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه طبیعی و تاریخی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود.

3029/7437

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.