به گزارش خبرنگار ایرنا، مهارت زبان های خارجی در جهان امروز یک پل ارتباطی مهم و ابزار قدرتمند و یکی از بنیادی ترین مهارت های توسعه تلقی می شود که می تواند کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران را کامل کرده و ارتباط خوبی را بین سرویس های مختلف از جمله فرهنگی، اقتصادی برقرار کند.
تعصب نسبت به زبان و فرهنگ ملی چیزی است که همواره در همه کشورها وجود داشته است و اما واقع بینی و توجه به نیازهای روز باعث شده که دولت ها نسبت به یادگیری دیگر زبان ها اهتمام داشته باشند چرا که زبان و فرهنگ ملی از زیرساخت های الزامی و مهم در رشد صنعت و پژوهش و صنایع پولساز و بزرگی چون گردشگری هستند.
مهارت داشتن دانش یک زبان خارجی علاوه بر اینکه توانایی های شناختی و تحلیلی افراد را نسبت به مکان، سنت ها، دین، آئین و مذهب افزایش داده می تواند دایره ارتباطات را برای توسعه و پیشرفت جوامع وسیع تر کرده و پایه اقتصاد جهانی را نیز با ایجاد کسب و کار و فرصت های شغلی پایدار نگه داشته و توسعه دهد.
متاسفانه در کشور ما یادگیری زبان که باید از زمان کودکی و نوجوانی در برنامه نظام آموزشی کشور قرار گیرد به دوران دانشگاه و زمانی موکول شده است که فرد فرصت های طلایی را برای بهره گیری این مهارت را از دست داده است.
سال های زیادی است که خانوارها برای جبران یادگیری مهارت های زبان خارجی فرزندان دانش آموز خود متحمل هزینه اضافه د می شوند و اگر خانواده ای توان مالی کافی را نداشته باشد این مهم را برایش مقدور نیست و این در حالی است که سازمان آموزش و پرورش باید زمینه یادگیری این مهارت را در خود نهادینه کند.
آموزش و پرورش یکی از مکان هایی است که می تواند با به وجود آوردن زیرساخت های قوی در رابطه با یادگیری زبان های خارجی نقش قابل توجهی را در پیشرفت دانش آموزان در ارتباط آن ها با جهانی بزرگتر برای انتقال و گسترش فرهنگ و مذهب ایفا کند.
این روزها به دلیل وارد شدن مسائل گردشگری علاقه و تقاضا برای کارکنان چند زبانه افزایش یافته است و کسب و کارهای گردشگری در این زمینه به نوعی با هم در رقابت هستند و زبان نیز یکی ازشاخص های مهم آنان است که در رونق بازارهای سنتی آن ها تاثیرگذار است و می تواند مشکلات ارتباطی گردشگران را با بهبود خدمات ارتباطی زبان حل و یا به حداقل برساند.
مهارت در زبان انگلیسی در بین جوانان و افراد بزرگسال و توانایی گفت و گو و ارتباط چهره به چهره در کنار روحیه مهمان نوازی که مردم کشور ما دارند می تواند فرصت بسیار خوبی برای انتقال آداب و رسوم غنی به گردشگران خارجی باشد و هر چه این مهارت بیشتر باشد گردشگر از پاسخ ما رضایت بیشتری را خواهد داشت.
مساله مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که در حال حاضر درصد بسیاری از مردم کشور تنها به زبان مادری مسلط بوده و تنها تورلیدرها هستند که بار سنگین انتقال اطلاعات را به دوش می کشند و در اختیار گردشگران قرار می دهند.
و این در حالی است که درصد بیشتر برآوردن نیازها، انتظارات و جلب رضایت گردشگران در کشور میزبان در زمینه های گردشگری، سرگرمی، تفریح، طبیعت گردی، گردشگری علمی و ورزشی و توریسم درمانی بستگی به ارتباط قوی در مهارت های کلامی و شفاهی به زبان خارجی دارد.
و هر چه این مهارت در بین افراد جامعه بیشتر باشد گردشگر از پاسخ ما رضایت بیشتری را خواهد داشت و اگر ارتباط درست کلامی و مفهومی را نتوان درست برقرار کرد ممکن است سبب بدفهمی و سوء تفاهم گردد.
اهمیت یادگیری زبان های خارجی جهانی است صنعت گردشگری تنها یکی از صدها صنعتی است که زبان در توسعه و پیشرفت آن نقش مهمی دارد که امیدواریم بتوانیم اهمیت این موضوع را آنچنان که باید درک کرده و در این زمینه گام های مهمی را به ویژه در سازمان آموزش و پرورش برداریم.
خبرنگار ایرنا در کرمان *
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.