مهدی معنویان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه مراکز پزشکی در کرمان موجب شده رشد مراجعه بیماران به شهر کرمان برای درمان، روند سریع تری نسبت به سال‌ های گذشته پیدا کند.
وی اظهار داشت: حدود سه سال از اجرای طرح رونمایی گردشگری سلامت در کرمان می گذرد و با انجام مکاتبات با اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه قصد داشتیم این طرح به صورت گسترده در خصوص توریسم درمانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کرمان به مرحله اجرا در آید.
وی ادامه داد: بیمارستان های کرمان در حال دریافت آی پی دی به منظور توسعه طرح گردشگری سلامت هستند.
عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافری گردشگری سازمان میراث فرهنگی و نماینده آژانس های مسافری و گردشگری استان کرمان، ورود توریست به این استان را دارای منافع زیادی دانست و تصریح کرد: با اجرای این طرح نوبت دهی پزشکان طبق قرارداد سریع و بدون انتظار انجام می شود.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح گردشگری سلامت بیمار و همراهان وی می توانند از خدماتی چون تامین محل اقامت همراهان بیمار، تهیه بلیط ، هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده کنند.
وی تایید کرد: پذیرش در بیمارستان ها و خدمات گردشگری به بیماران در قالب طرح گردشگری سلامت انجام شود.
معنویان افزود: گاهی افراد به منظور انجام سفر درمانی به کشورهای دیگر مراجعه می کنند که می توان این سفر را در ساده ترین شکل ممکن محقق کرد.
وی تاکید کرد: طرح گردشگری سلامت تا آخر اردیبهشت سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد و در این طرح می توان برای ارائه خدمات متفاوت با پزشکان قرارداد بست.
نماینده آژانس های مسافری و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: گردشگری سلامت در قالب شن و آب درمانی، نیز می تواند به مرحله اجرا در آید.
وی حمایت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان را از طرح گردشگری سلامت در اجرای سریع تر این طرح تاثیرگذار دانست.
وی با تاکید بر اینکه کرمان باید از بن بست خارج شود تصریح کرد: برون رفت از بن بست و کم رونق بودن صنعت گردشگری با راه اندازی تورهای خارجی و تقویت زیرساخت هایی مانند ایجاد محل های اقامتی و گردشگری ممکن می شود.
معنویان افزود: استان کرمان نوروز امسال به دلیل شرایط آب و هوایی دیگر استانها شاهد حضور گردشگران زیادی بود.
وی تاکید کرد: فرهنگ مناطق مختلف گردشگری باید تقویت شود و متناسب با گردشگران خارجی باشد.
معنویان گفت: همچنین وجود پرواز خارجی موجب رونق بخش گردشگری استان می شود و تحقق این مهم حمایت مسئولان از را می طلبد و سال گذشته به دلیل کم کاری برخی دستگاه ها این مهم محقق نشد.
عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافری گردشگری سازمان میراث فرهنگی و نماینده آژانس های مسافری و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: کرمان از سایر استانهای گردشگرپذیر کشور چیزی کم ندارد لذا درصددیم بتوانیم به صورت زمینی در ایام تابستان تورهای خارجی انجام شود و انتظار می رود تسهیلات سفر در اختیار آژانس های استان قرار گیرد.
معنویان بیان کرد: انتظار این است اداره کل میراث فرهنگی تسهیلاتی را در خصوص تامین تجهیزات داخل آژانس های مسافرتی در اختیار آنها قرار دهد تا این آژانس ها پشتوانه مالی داشته باشند.
وی ادامه داد: زیرساخت ها و تدابیری برای دفاتر زیارتی باید تدوین شود تا خدمات زیارتی را به یک شرکت خاص خارج از استان وابسته نباشیم و سازمان حج و زیارت بر این مهم نظارت کند.
معنویان با تاکید بر اینکه خدمات آژانس های مسافربری باید در شأن زائر ارائه شود تصریح کرد: ما تابع قوانین هستیم اما قوانین باید برای همه دفاتر مسافرتی و زیارتی یکسان باشد.
وی اظهار داشت: امور اجرایی باید به دفاتر گردشگری و زیارتی سپرده شود و حج و زیارت فقط در بخش نظارتی فعالیت کند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.