این فعال رسانه ای در مطلب خود اورده است : دیروز فرصتی برایم پیش آمد تا بار دیگر باغ شاهزاده ماهان را ببینم. چندمین بار نمی‌دانم؛ شاید صدمین بار و بلکه هم بیشتر!
باغ شاهزاده ماهان، نه تنها در کرمان، بلکه در کشورمان یک پدیده‌ی شگفت‌انگیز و منحصر به‌فرد است. تا به‌حال هر مهمانی را برای تماشای این باغ برده‌ام، در توصیف آن، کم و بیش نظر مشابهی داده است.
چند سال پیش یکی استادان روزنامه‌نگاری را که برای تدریس یک دوره‌ی فشرده به کرمان آمده بود، به تماشا باغ بردم. خاطرم هست در بدو ورود آن‌چنان ذوق‌زده شد، که به‌من و گفت: تا به‌حال سیزده کشور سفر کرده‌ام و در این سفرها هم باغ‌های زیادی دیده‌ام؛ اما اعتراف می‌کنم این باغ با همه‌ی آن‌ها تفاوت جدی دارد و سر و گردنی از بقیه بالاتر است. پس از آن، برای این‌که حرفش را باور کنم، صفحه تلفن همراهش را روشن کرد و تعدادی از باغ‌هایی را که دیده بود نشانم داد.
به‌گمان من، این باغ، یک مکان تاریخی و میراث فرهنگی افتخارآفرین است. با ثبت جهانی‌ آن در سال‌های اخیر؛ حالا دنیا هم باید برای کشف آن تلاش بکند. سخن گزافی نیست اگر بگویم کرمان بدون باغ شاهزاده، حتما یک بعد مهم وجودی‌‌اش را از دست می‌دهد، و کامل نیست!
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.