به گزارش ایرنا، محمدعلی دهقان روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان رفسنجان افزود: طرح بازیافت فاضلاب شهری رفسنجان بزرگترین سرمایه گذاری بعد از طرح فاضلاب کرمان در حوزه فاضلاب است.
وی تصریح کرد: وسواس بیش از حد بانک ها در ارائه خدمات به مردم نادرست است و کمیته 6 نفره رسیدگی به تخلفات بانکی در استان کرمان راه اندازی شده و بانک هایی که از دستورات این کمیته تخطی کنند به کمیته تخلفات معرفی می شوند.
وی بیان کرد: وسواس بیش از حد در بانک ها در واگذاری تسهیلات و سختگیری کردن در ارائه خدمات بانکی درست نیست از اول سال آینده این کمیته فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد درآمد محصول پسته صرف نگهداری و هزینه های جاری باغات می شود افزود: در گلخانه هیدروپونیک جنوب استان کرمان 350 کیلوگرم گوجه فرنگی صادراتی در هر هکتار تولید می شود که این میزان محصول نزدیک به سه میلیارد تومان درآمد دارد و در مقایسه با درآمد 100 میلیون تومانی پسته در هر یک هکتار درآمدی بسیار بالا دارد.
دهقان با بیان اینکه نزدیک به 70 درصد باغات پسته صرفه اقتصادی ندارند و باید به سمت کشت جایگزینی برویم عنوان کرد: باید کشت های هیدروپونیک را ترویج داد و جایگزین محصول پسته کرد.
وی خاطرنشان کرد: 30 درصد ظرفیت هایی چون کشاورزی، صنعت و غیره در کشور فعال و بقیه آن خالی است به گونه ای که در بحث ماشین سازی در بم 300 هزار قابلیت تولید خودورو وجود دارد اما 100 هزار خودرو تولید می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان به تشکیل کارگروه رونق تولید در استان اشاره و بیان کرد: همچنین از طریق جهاد کشاورزی ذرت، کنجاله و نهاده های دامی خریداری و با قیمت یارانه ای تحویل متقاضیان می شود.
وی گفت: تا 2 ماه بعد از نوروز قیمت مرغ باید 11 هزار و 500 تومان شود و الان هم 14 هزار و 400 است که به سمت کاهش آن می رویم.
دهقان خاطرنشان کرد: قیمت نان نیز در حال تعدیل است و اداره صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه مراقبت و بازرسی کند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه یک قرص نان باید 520 گرم باشد و کمتر از آن جرم است.
وی افزود: مقداری زیادی گوشت وارد استان شده و از طریق چابهار گاو زنده در حال واردات است و امسال مرغداری ها 15 درصد بیشتر از سال گذشته جوجه ریزی کردند و باید التهاب بازار بخوابد.
رفسنجان با جمعیت بالای 311 هزار نفر و وسعت بیش از هشت هزار هکتار در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.