به گزارش ایرنا، حسن صفاریه روز سه شنبه در نشست ارزیابی شاخص های عملکرد مراکز بهداشتی، درمانی و توانبخشی استان کرمان بیان کرد: مراکز درمانی این استان در شاخص های کمی و کیفی که توسط معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور مورد ارزیابی قرار گرفت، با رشد عملکرد در جایگاه برتر کشور قرار گرفت.
وی با اشاره به ظرفیت مرکز آموزشی تخصصی جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: این مرکز دارای پتانسیل آموزشی مناسبی برای برگزاری دوره های ملی و بین المللی در حوزه بهداشت و درمان است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان با تاکید بر استفاده از ظرفیت پزشکان، پیراپزشکان داوطلب در امر آموزش و آماده سازی نیروها در حوادث افزود: برای فعالیت های درمانی نیروهای امدادی ارتباط موثر با نظام پزشکی استان در راستای توسعه و استفاده از ظرفیت آنان ضروری است.
صفاریه عنوان کرد: توانمندسازی امدادگران و نجاتگران در پایگاه های امداد و نجات حوزه درمان های مبتدی از قبیل تزریق، رگ گیری و آشنایی با نحوه کار و نگهداری تجهیزات پزشکی و درمان اضطراری حائز اهمیت است.
وی با تاکید بر توسعه مراکز درمانی در استان کرمان اظهار داشت: با توجه به نیاز منطقه جنوب استان، راه اندازی مرکز جراحی محدود جمعیت هلال احمر استان از ضروریات است.
بر اساس این گزارش این نشست ها به صورت مدون با حضور استان ها در محل معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی در تهران برگزار می شود که در هر نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد توسط هر استان، نسبت به چالش‌ های موجود و راهکارهای برون رفت از مشکلات در جهت اجرای برنامه پنج ساله جمعیت، برای ذینفعان آن، برنامه عملیاتی جهت نیل به اهداف بدون واسطه تدوین می‌ شود.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.