به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در آئین ویژه افتتاح ساختمان مجتمع قضایی شهید باهنر و ساختمان جدید پزشکی قانونی کرمان افزود: همه کسانی که از این وضعیت و شرایط استفاده کرده اند و برای خدمت رسانی به مردم در عرصه اقتصاد از بانک مرکزی ارز به نرخ دولتی گرفته اند و برگردانده اند و یا بر نگردانده اند مطمئن باشند که امروز یا فردا به سراغ آنها می رویم.
وی خاطرنشان کرد: اسامی و فهرست دریافتی های همه کسانی که از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت کرده اند در اختیار است و اگر همکاران ما به علت کثرت کار، امروز و دیروز به سراغ آنها نیامده اند قطعا بدانند که خواهند آمد و این فهرست به طور کامل مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی در ادامه به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این بیانیه منشور و دستورالعملی جامع و عملی است و مورادی که در آن مطرح شده، بسیار مهم است.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران شجره طیبه ای است که به دست امام راحل کاشته شد ، با خون شهدای عزیز از جمله 6500 شهید استان کرمان آبیاری شد و امروز نیز با تلاشی که همه دست اندرکارن در بخش های مختلف دارند از این درخت تنومند صیانت می شود و ثمره این شجره طیبه همانی است که باید در همه اعصار و قرون به کام مردم برسد.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: اینکه بیشتر مخاطبان بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، جوانان هستند به دلیل آن است که جوانان آینده سازان این نظام و انقلاب هستند و ما وظیفه و تکلیف داریم که این انقلاب را سالم به نسل بعد برسانیم.
وی خطاب به کارکنان دستگاه قضایی تاکید کرد: ما رسالت و وظیفه سنگینی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی عهده دار هستیم زیرا دستگاه قضایی دستگاه اجرای عدالت است و در بند چهارم بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به اجرای عدالت و مبارزه با فساد اشاره شده است.
دادستان کل کشور با تاکید بر این مطلب که اجرای عدالت مساله خاص و متوجه دستگاه قضائی نیست، گفت: در نظام جمهوری اسلامی که مبانی آن برخاسته از فرهنگ غنی اسلام، قرآن و کلمات معصومان (ع) است، تمامی کارگزاران وظیفه دارند که عادل باشند و عدالت باید در کارگزاران نظام در قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه محقق شود.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر اینکه که همه باید در مسیر عدالت حرکت کنیم، افزود: آبشخور بخشی از مسائل، نابسامانی ها و مشکلات جامعه و فسادهایی که کم و بیش دیده می شود، همان است که روش، روش عادلانه ای نیست.
وی ادامه داد: اگر در تمامی مسائل اقتصادی در قانون گذاری، توزیع ثروت و بودجه، تخصیص و اجرا همه کارها در مرز عدالت باشد در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید شاهد این فسادها باشیم.
دادستان کل کشور با طرح این مطلب که به عنوان مدعی العموم و براساس چارچوب های قانونی در بسیاری از مسائل جاری کشور ورود می کنم، عنوان کرد: اگر مسیر عدالت را در زندگی، در هر قوه ای از قوای سه گانه و سایر نیروهایی که در خدمت مردم هستند، مورد توجه قرار دهیم وضع جامعه بهتر از این می شود.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان این مطلب که فساد امروز در جامعه ما یک واقعیت غیر قابل انکار است، ادامه داد: گستردگی فساد خوشبختانه در حدی نیست که برخی آن را تبلیغ می کنند و دشمن تلاش می کند در افکار و اذهان عمومی جا بیاندازد که فساد در جمهوری اسلامی نهادینه شده و سیستمی است.
وی تاکید کرد: فساد در نظام جمهوری اسلامی، فساد گسترده و سیستمی نیست و هر چند که همین مقدار فساد نیز از نظر ما زیاد است.
دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن تلاش می کند به گونه ای در اذهان مردم القا کند و به گونه ای فضای مجازی را پرکند که نظام جمهروی اسلامی مساوی با فساد است و البته چنین نیست و ما در هر سه قوه و در همه ارکان نظام انسان های صالح و خدمتگزار زیادی داریم و بسیاری از پرونده های فسادی که در حال رسیدگی در دستگاه قضایی است را خود مسئولان گزارش می دهند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهارداشت: بسیاری از ورزیران از مسئولان قضایی می خواهند که با بخش هایی که در آنها فساد ایجاد شده برخورد شود.
دادستان کل کشور گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا این میزان کم فساد را نیز از بدنه جامعه کم کنیم و مردم نیز وقتی این اقدامات را ببینند، همراهی می کنند و آن بخشی که به عده اندکی از مردم بر می گردد نیز رفع می شود.
وی تاکید کرد: بسیاری از فسادها منشاء اداری ندارد و طمع ورزی برخی ها در بخش خصوصی است و در قاچاق کالا و کارخانجات بخش خصوصی آن را می بینیم که نمونه آن وقتی است که وزن اصل یک کالا با وزن درج شده روی آن برابر نیست.
دادستان کل کشور یادآور شد: بخشی از فساد ریشه در تصمیمات بخش خصوصی دارد و اگر در بخش های دولتی اقتصادی یا غیر اقتصادی که به نحوی موثر در حوزه اقتصادی هستند، تصمیم صحیح گرفته شود، در مسیر عدالت حرکت کنیم، از رانت ها استفاده نکنیم، طمع ورزی نکنیم، قوم و خویش بازی نکنیم، شفاف سازی داشته باشیم و در چارچوب قانون حرکت کنیم بخش خصوصی نیز در همین مسیر خواهند آمد.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه گاهی اوقات ضعف تقوا موجب می شود که انسان راه غلط را در زندگی خود انتخاب کند، گفت: آغاز دوره جدید ریاست قوه قضائیه در هفته آینده با اهتمام در تحقق آنچه رهبری در بیانیه تاکید کرده اند، در ابلاغی که صاد می کنند و هم در مواردی که مقاطع مختلفی از قوه قضاییه خواستند ادامه می یابد.
وی یادآور شد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در آئین روز درختکاری شرکت فرموده و درخت کاشتند و در همان جا دستگاه قضایی را در صیانت از منابع ملی و جنگل ها که سرمایه ملی است مکلف کردند.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه باید با هر فردی در هر پست، عنوان و جایگاهی و وابسته به هر فردی اگر به حقوق عامه ضربه می زند، برخورد شود، اظهارداشت: دادستان ها باید در دفاع از حقوق عامه به جدیت ورود پیدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه ابزار ما نیروی انسانی، امکانات ، اعتبارات و بودجه است و کلید آن در دست مجلس است، گفت: قوه قضائیه نیازمند مشارکت و کمک دولت است و در اعتبارات و نیروی انسانی کارمان لنگ است.
وی با اشاره به مطالب مطرح شده درباره ریاست کنونی قوه قضائیه، ادامه داد: دیدید که درباره رئیس قوه قضائیه چه کردند و چگونه تهاجم کردند و این در حالی است که هیچکدام از حساب ها مربوط به ایشان نبوده است.
دادستان کل کشور تاکید کرد: در دوره کنونی ریاست قوه قضائیه بیش از یک میلیون مترمکعب بر بناهای دادگستری در مناطق مختلف کشور افزوده شده و یک ریال آن از منابع دولتی نبوده است و از محل همین حساب ها بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: ریاست جدید قوه قضائیه نیز با انرژی بیشتری خواهد آمد و طرح های بیشتر و جامع تری را اراه خواهند کرد.
سفر دادستان کل کشور از شامگاه گذشته آغاز شده است و تا امروز ادامه خواهد داشت.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.