به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان،
احسان بهجتی در تشریح جزئیات این خبر افزود: پس از اعلام مرجع انتظامی و گزارش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرند مبنی بر شکار غیرمجاز تعدادی پرنده از نوع 'کبک' توسط یک جوان زرندی، رسیدگی قضایی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
این مقام قضایی اظهار داشت: به استناد ماده 680 از قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 حکم به محکومیت متهم (ح.ع) به سه ماه حبس تعزیری صادر شد.
وی ادامه داد: اما با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نیز عقیده قانون گذار در راستای حبس‌ زدایی و نظر به دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، جوانی و نداشتن سابقه کیفری، دادگاه اجرای مجازات حبس را مناسب ندانسته و مستنداً به مواد 80،79،63،52،82،60،49،47 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 حبس نامبرده را به مدت 2 سال تعلیق می کند.
بهجتی افزود: حکم تعلیق مجازات نامبرده منوط به این شرط است که وی ظرف 2 ماه از ابلاغ رای قطعی به اداره محیط زیست شهرستان زرند مراجعه کند و با همکاری آن سازمان آب انباری به منظور استفاده پرندگان و سایر حیوانات در حال انقراض ساخته و تایید آن را از ریاست آن اداره اخذ و به قاضی اجرای احکام ارائه کند.
وی یادآور شد: هرگاه محکوم از تاریخ صدور قرار تا پایان مدت تعلیق، مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب حد قصاص دیه یا تعزیر تا درجه هفت شود و نیز در صورت رعایت نکردن شرط فوق پس از قطعیت حکم اخیر دادگاه قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق نیز صادر می کند.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.