به گزارش ایرنا، کاظم نظم ده شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین خانه کوچک مهرآفرین جنوب کرمان در شهرستان جیرفت افزود: بیش از 480 هزار معلول در سطح روستاهای کشور شناسایی و ساماندهی شده و هم اکنون از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه در 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، گام ها و خدمات ارزشمندی در حوزه توانبخشی انجام شده و این خدمات قابل قیاس با قبل از پیروزی انقلاب نیست، اظهار داشت: امروز بیش از یک میلیون و 500 هزار معلول در سطح کشور شناسایی شده اند که به شکل های مختلفی از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.
مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیش از 100 هزار معلول مجهول الهویه و یا بی سرپرست در مراکز شبانه روزی نگهداری و از خدمات توانبخشی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به لحاظ مناسب سازی محیط زندگی افراد معلول، دانش، توانبخشی پزشکی، اجتماعی، حرفه ای و آموزشی گام های مهم و ارزشمندی برداشته شده است، اظهار داشت: هنوز با ایده آل ها فاصله داریم و هنوز خلاء ها و کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
نظم ده ادامه داد: امروز خدماتی که به لحاظ کمی و کیفی در عرصه توانبخشی در بخش دانش و اجرایی ارائه می شود به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.
مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور به اولویت های سال آینده این سازمان اشاره کرد و گفت: ارتقاء کیفیت و سطح خدمات از اولویت های سال آینده این سازمان است.
نظم ده ادامه داد: امروز شاهد افتتاح یکی از خانه های کوچک هستیم که با هدف تکمیل فرآیندهای توانبخشی در جنوب کرمان راه اندازی شده تا بچه ها در این خانه از یک زندگی معمولی و متناسب با جامعه برخوردار شوند و به نوعی احساس کنند دارای والدین و سرپناه هستند.
نخستین خانه کوچک مهرآفرین جنوب کرمان با حضور مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور، معاون مدیرکل بهزیستی استان کرمان و جمعی از مردم و مسئولان محلی شهرستان جیرفت افتتاح شد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.