به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرهنگ حرکتی بسیار آرام و مداوم است و ریل گذاری در حوزه فرهنگ از اساسی ترین اقدامات در کشور است.
وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گسترده ترین و مهمترین وزارتخانه ها در حوزه معنویات است و باید در حوزه فرهنگ مبتنی بر اخلاق و دیانت ریل گذاری کند و این در حالی است بخش قابل توجهی از ادعاهای جمهوری اسلامی در حوزه تولید محتواهای فرهنگی و بسته های مناسب برای دنیا است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی می خواهد تبدیل به تمدن بزرگ اسلامی شود و الگویی در سطح بین المللی باشد و وزارتخانه هایی که این رسالت را بر عهده دارند باید نقش جدی تری داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تاکید بر این مطلب که در حوزه فرهنگی، رویش ها در کشور بسیار جدی است، تاکید کرد: با وقوع اصل انقلاب در کشور، در حوزه های مختلف فرهنگی تاثیر خود را می گذارد و حادثه های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در فرهنگ بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: دفاع مقدس یک تاثیر بسیار زیاد در فرهنگ کشور داشته و موجب توسعه فرهنگ ایستادگی و شهادت طلبی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: در استان کرمان در حوزه زیرساخت ها کارهای شایسته تقدیری انجام شده اما با توجه به گستردگی این استان و این مطلب که این استان مرکزیت بسیاری از مسائل فرهنگی را بر عهده دارد، لازم است مرکز همایشی متناسب با این استان پهناور ایجاد شود.
وی ادامه داد: کار احداث این مرکز در کرمان آغاز شده و پیشرفت زیادی داشته و باید برای تکمیل آن اقدامات لازم انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: بیشتر منابع فرهنگی به سمت نتیجه محوری سوق یافته است و به شکلی اقدام شده که بخش خصوصی در این حوزه فعالتر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی استان با تغییر رویکرد به سمت برنامه محوری در اولین اقدام کمیته سیاست گذاری تشکیل و پس از آن نیز 6 کارگروه مصوب شده است.
محمدرضا علیزاده ادامه داد: اتفاقات بسیار خوبی در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افتاده است که جای تقدیر دارد.
وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی استان کرمان همواره از شوراهای برتر کشور بوده است.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.