به گزارش ایرنا، علی رشیدی شامگاه پنجشنبه در آیین کلنگ زنی فاز اول طرح آبرسانی به روستای دره دُر رفسنجان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: انقلاب اسلامی طی این دوره چهل سالگی پیروزی اش برکات زیادی برای ملت ایران داشته است و از جمله آنها خدمت در امر آبرسانی به روستاییان است.
وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تأمین آب آشامیدنی در 75 روستا در استان کرمان را داشتیم که امروزه این آبرسانی و توسعه آب آشامیدنی به بیش از 2 هزار و 580 روستا رسیده است.
به گفته رشیدی طی سه سال گذشته 670 روستای مشکل دار و فاقد آب آشامیدنی را در جای جای این استان توانستیم ساماندهی و آب سالم انان را تامین کنیم .
رشیدی با اشاره به اینکه قبل انقلاب تمام طول شبکه آبرسانی روستایی در استان کرمان تنها 650 کیلومتر بوده است اظهار داشت : امروز 19 هزار و 500 کیلومتر داریم.
وی تصریح کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی 15 هزار متر مکعب منبع ذخیره آب آشامیدنی در استان کرمان بوده که امروز این حجم و با ایجاد مخازن ذخیره آب به 260 هزار متر مکعب افزایش یافته است.
رشیدی با بیان اینکه در دهه فجر امسال 173 طرح آبرسانی در روستاهای استان کرمان در حال بهره برداری است خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه آبرسانی به روستای دره در از توابع رفسنجان بیس از 27 هزار متر لوله گذاری انجام می شود و شبکه های داخلی راه اندازی و دو مخزن نیز برای ذخیره آب احداث می شود.
وی گفت با اجرای این طرح که 6میلیارد تومان اعتبار به مصرف خواهد رسید سه روستا با جمعیت یکهزار نفر از نعمت آب برخوردار خواهند شد .
فرماندار رفسنجان هم در این آیین با اشاره به اینکه در بخش جذب اعتبارات آب رسانی به روستاهای رفسنجان همت مسئولان ستودنی است گفت: سال گذشته 10 میلیارد تومان در بخش آبرسانی جذب شده که این اعتبار در اجرای پروژه های آب روستایی در حال اجرا است.
علیار اسکندری نسب افزود: در سال جاری کل اعتبارات در تمامی بخش ها در رفسنجان 34 میلیارد تومان بوده است که نسبت به جمعیت بالای 320 هزار نفر و حدود 60 هزار تبعه بیگانه بسیار اندک است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم گفت:1300 حلقه چاه آب کشاورزی پس از انقلاب اسلامی در رفسنجان حفر شده است.
در ادامه کلنگ زنی فاز اول طرح آبرسانی به روستای دره در با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان؛ افتتاح فاز اول آبرسانی به دهستان خنامان با اعتبار 1.5 میلیارد تومان و کلنگ زنی مخزن 500 متر مکعبی ذخیره آب روستای خنامان با اعتبار 250 میلیون تومان از برنامه های سفر یکروزه مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان ومسئولان شهرستانی در بخش مرکزی رفسنجان بود.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.