محمدمهدی بلوردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا سال 1357 مجموع راههای روستایی استان کرمان فقط 103 کیلومتر بوده است.
وی ادامه داد: آمار موجود بیانگر این واقعیت است که راههای روستایی احداث شده در هر سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از مجموع راههای روستایی آسفالته احداث شده تا سال 1357 است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت میانگین سالانه 114 کیلومتر راه روستایی آسفالت در استان کرمان احداث شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 839 هزار نفر ساکن روستاهای شمال استان کرمان هستند، تصریح کرد: قریب 694 هزار و 500 نفر از این افراد که بیش از 82 درصد جمعیت روستایی را تشکیل می دهند که از راه آسفالته بهره مند هستند.
بلوردی گفت: طول راههای آسفالته استان کرمان به استناد سالنامه آماری در یایان سال 96 به میزان 9 هزار و 342 کیلومتر در شمال استان کرمان رسیده است.
وی عنوان کرد: طی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی یکهزار و 657کیلومتر بزرگراه در شمال استان و 150 کیلومتر در جنوب کرمان احداث شده که این آمار قبل از انقلاب اسلامی صفر بوده است.
استان کرمان در طول بزرگراهها رتبه نخست کشور را با یکهزار و 800 کیلومتر بزرگراه به خود اختصاص داده و در زمینه راهسازی جزو استان های موفق کشور است.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.