معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح این کارگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موزه معاصر صنعتی کرمان یکی از مهم ترین موزه های هنر معاصر در کشور است که گنجینه هنر مدرن و معاصر را در خود به امانت دارد.
سید محمدمجتبی حسینی افزود: موزه معاصر صنعتی کرمان یکی از قدیمی ترین و ارزشمندترین گنجینه ها بعد از موزه هنرهای معاصر تهران و مجموعه موزه جهان نمای فرهنگی و هنری کاخ نیاوران بشمار می رود.
وی در ادامه آثار مرحوم سیدعلی اکبر صنعتی را یک مجموعه ویژه در این گنجینه دانست و گفت: مجموع آثار سهراب سپهری با حدود 640 اثر اعم از طراحی های تا نقاشی ها یک گنجینه فوق العاده بی نظیر را در این موزه رقم زده است که امروز به نام و به کام کرمان و کرمانیان هست و می تواند در توسعه و معرفی هنر در کرمان یک نقش محوری را داشته باشد.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : راه های مختلفی برای توسعه و معرفی موزه وجود دارد که مقدماتی ترین راه آن افزایش آثار در گنجینه هست که این کار با توجه به ارزشمندی و قیمتی که آثار هنری دارند بسیار هزینه بر است.
حسینی برگزاری رویدادهای مختلف را با محوریت موزه و آثار موزه یکی دیگر از روش های نامدار کردن یک گنجینه عنوان کرد و گفت: دسته بندی آثار، برگزاری نمایشگاه های موقت، مبادله موقت آثار با سایر گنجینه ها و موزه های مهم و معتبر و همچنین استفاده از خلاقیت جوانان در برگزاری رخدادهای هنری در موزه ها مجموعه اقداماتی را به دست می دهد که می تواند یک موزه را نامدارتر کند.
موزه معاصر صنعتی کرمان به آثاری اصیل از اساتید بلند آوازه جهان مزین است؛ آثاری از اوگوست رودن، هنری مور، امیل نولده، بن نیکلسن، واسیلی کاندینسکی، آلبر مارکه، بلاکادار، جاکوب اپشتاین، بوناتی، تام فیلیپس و همچنین آثار بسیاری از هنرمندان معاصرایران از جمله محمد غفاری ( کمال‌الملک) علی محمد حیدریان، علی اکبر یاسمی، رسام ارژنگی، پرویز تناولی، ژاره طباطبایی، سهراب سپهری، و جمعی دیگر از هنرمندان معاصر کشور. آثار موجود موزه باسبکها و شیوه‌های گوناگونی آفریده شده است .
آثار خطاطان، خاکبازان، مینی مالیست‌ها ومینیاتوریستها، کانسپچول‌ها، پاپ آرتها وآبستراکت‌ها را می توان در مجموعه آثار موزه مشاهده کرد.
سعی بارز موزه هنرهای معاصر کرمان نمایاندن جبنه‌های گوناگون هنرهای تجسمی ایران است. آثارموجود شامل نقاشی‌های آبرنگ و رنگ روغن، سیاه قلم و همچنین تابلوهای موزائیک سنگ، مجسمه‌های گچی، مرمری، برنزی، و چوبی هنرمندان ایرانی و خارجی می باشد.
براساس این گزارش راه اندازی کارگاه مرمت آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان یکی از مصوبه های تفاهم نامه ای است که بین استانداری کرمان و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته شده است.
براساس این تفاهم نامه تعدادی از آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان با نظر اساتید فن طی یک دوره یک ساله مورد مرمت و بازسازی قرار خواهند گرفت.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.