به گزارش ایرنا، محمد ساردویی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بخش مسکن جنوب استان کرمان افزود: اختلاف بین اعضا و هیات مدیره تعاونی ها علت ناقص بودن مسکن های مهر جنوب کرمان است که به صورت ویژه دنبال برطرف کردن این اختلافات و در نتیجه تکمیل طرح مسکن مهر این منطقه هستیم.
وی تصریح کرد: تعداد واحدهای مسکن مهر جنوب کرمان 6 هزار و 340 واحد است که در قالب 45 تعاونی به صورت واحدهای تعاونی، خود مالک و سه جانبه در حال احداث است.
ساردویی با بیان اینکه یکهزار و 700 مسکن مهر در جنوب کرمان آماده بهره برداری است، اظهار داشت: جهت احداث هر واحد مسکن مهر به طور میانگین 270 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات کم بهره پرداخت شده و 250 میلیون ریال نیز از محل سهم آورده متقاضیان هزینه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ادامه داد: در مجموع مسکن های مهر شهرستان جیرفت 102 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره دولتی و 87 میلیارد تومان آورده شخصی هزینه شده است.
وی به واحدهای بدون متقاضی در شهرستان کهنوج نیز اشاره کرد و گفت: تعداد یکهزار و 500 واحد مسکن مهر در این شهرستان بدون متقاضی بوده که هم اکنون کمیته امداد امام خمینی (ره) متقاضی 200 واحد این مسکن ها است لذا پیگیر برطرف کردن این مشکل هم هستیم.
ساردویی بزرگترین مشکل مسکن های مهر جنوب استان کرمان را نبود فضای سبز و محوطه سازی برشمرد و گفت: برای تکمیل این بخش ها در سایت های مسکن های مهر این منطقه، نیازمند یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار هستیم که در صورت تخصیص، این مشکل نیز برطرف می شود.
وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان سال 86 راه اندازی شده است، گفت: تعداد زمین خوارها در جنوب کرمان بسیار کم است و بیشتر مردم هم به دلیل بی اطلاعی گرفتار این مساله شده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: در اوایل انقلاب، فرمانداری ها اقدام به واگذاری زمین کرده اند و عده ای از مردم نیز به دلیل مشخص نبودن مستثنیات، گرفتار اراضی ملی شدند که امروز این مساله برای آن ها مشکل ساز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه شهرستان های قلعه گنج و فاریاب 100 درصد جزو اراضی ملی هستند، اظهار داشت: با توجه به ملی بودن اراضی این شهرستان ها، هر گونه ساخت و ساز در این مناطق ممنوع است از این رو مردم بیشتر شهرستان های جنوبی با این مشکل مواجه هستند که امیدواریم به زودی، این مشکل برطرف شود.
وی به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پرداخت و گفت: شهرداری های جیرفت 440 تن قیر، قلعه گنج 250 تن، کهنوج250 و رودبار جنوب نیز 110تن قیر رایگان دریافت کرده اند.
وی از انعقاد تفاهم نامه جهت احداث یک کتابخانه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خبر داد و گفت: توانمند سازی سکونتگاه های رسمی جنوب کرمان در دستور کار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور در سفر یکروزه خود به جنوب کرمان در نشست بررسی مشکلات مسکن جنوب کرمان در اداره کل راه و شهرسازی حضور یافت و از مسکن های مهر جیرفت و زمین های ورودی این شهر، شهرک عنبرآباد و مسکن های مهر شهرستان کهنوج بازدید کرد.
جنوب استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان کرمان را به خود اختصاص داده و اداره کل راه و شهرسازی این خطه، مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را زیر پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.