به گزارش ایرنا، احمد حمزه روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بخش مسکن جنوب استان کرمان افزود: مساله زمین خواری به دلیل بی ارزش بودن قیمت زمین ها در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان وجود ندارد.
وی ادامه داد: در جنوب کرمان به دلیل بافت روستایی و مطلع نبودن مردم، بیشتر زمین ها ثبت ملی شده و هم اکنون اراضی شهرستان های فاریاب و قلعه گنج به صورت 100 درصد ملی بوده که نگرانی مردم را به همراه دارد.
حمزه تصریح کرد: مردم در اراضی ملی اجازه هیچگونه ساخت و ساز را ندارند لذا با توجه به زلزله خیز بودن منطقه جنوب کرمان، به ویژه شهرستان فاریاب امیدواریم با پیگیری رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور، این مشکل برطرف شود.
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در خانه ملت، اظهار داشت: در منوجان تمام مستثنیات، هفت هکتار اعلام شده که این مساله نشان از اشتباه در تعیین حدود است.
وی گفت: مشکلات اراضی ملی زمین های مردم منطقه جنوب کرمان با توجه به مسائل منطقه ای باید بررسی شود و می طلبد در این زمینه دستوری ویژه از سوی وزیر راه و شهرسازی اتخاذ شود.
حمزه با بیان اینکه مهمترین مسأله نظام، رضایت مندی مردم است، بیان کرد: پیگیری رفع مشکلات مردم، در زمینه رضایت مندی آنها بوده و ما امروز شاهد پیگیری مسئولان برای برطرف کردن مشکلات جنوب کرمان هستیم.
وی ادامه داد: پا برهنه ها، اصلی ترین حامیان نظام هستند که البته بیشتر این قشر به کشاورزی مشغول هستند و به دلیل نداشتن اسناد زمین و خانه، فاقد ضامن بوده و نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور در سفر یکروزه خود به جنوب کرمان در نشست بررسی مشکلات مسکن جنوب کرمان در اداره کل راه و شهرسازی این دیار شرکت و از مسکن های مهر جیرفت و زمین های ورودی این شهر، شهرک عنبرآباد و مسکن های مهر شهرستان کهنوج بازدید کرد.
جنوب استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان کرمان را به خود اختصاص داده و اداره کل راه و شهرسازی این خطه، مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را زیر پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.