به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان در کرمان افزود: تشکل های فعال در حوزه زنان و جوانان در کشور به خوبی کار می کنند لیکن عدالت جنسیتی و نگرش متعادل نسبت به نقش های زنان در جامعه، باید هر چه بیشتر در حوزه جوانان مورد توجه قرار گیرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت : رئیس جمهوری اعتقاد دارند که 30 درصد از فرصت های مدیریتی کشور باید در اختیار بانوان قرار گیرد.
ابتکار در ادامه سخنان خود گفت : وقتی از جوانان صحبت می کنیم در حقیقت از استعداد، خلاقیت، نوآوری، جسارت، آزادگی و حق طلبی و شور و علاقه وصف ناشدنی صحبت می کنیم و باید تلاش کرد که در تمامی برنامه ها این شور و علاقه حفظ شود.
وی با بیان اینکه در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مهارت گفت و گوی بین نسلی توجه ویژه ای صورت گرفته است، ادامه داد: خانواده به عنوان مهمترین نهاد انسانی، دچار آسیب های مختلفی است و شاید یکی از مهمترین آسیب ها، آسیب های اقتصادی و اشتغال است.
وی یادآور شد: امروز موضوع مهارت های ارتباطی و اختلال ارتباطی به نهاد خانواده در دنیا آسیب می زند و در کشور تلاش می شود که بر مبنای مهارت های گفت و گوی بین نسلی، فاصله بین نسل ها را با گفت و گو به حداقل برسانیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: شاید برخی جوانان احساس می کنند که در خانواده ها نامرئی هستند، از دنیای دیگری هستند و مسائل آنها مورد توجه قرار نمی گیرد و به همین دلیل تلاش می شود که این مسائل را با مهارت های ارتباطی صحیح برطرف کنیم و جوانان به خوبی از این کار استقبال کرده اند.
ابتکار به موضوع توان افزایی سازمان های مردم در امور زنان و خانواده اشاره و بیان کرد: دو هزار و 700 سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها با سازمان های مردم نهاد جوانان و زنان همسو هستند.
وی یادآور شد: استان کرمان سازمان های مردم نهاد فعالی در حوزه محیط زیست و حوزه زنان و خانواده دارد.
ابتکار خاطرنشان کرد: تلاش می شود که سازمان های مردم نهاد در سه زمینه اصلی سیاست گذاری، جلب مشارکت بسیج اجتماعی و تحمل نقد و دیده بانی جوانان و تشکل ها فعال باشند و این موضوع از رویکردهای دولت دوازدهم به شمار می رود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.