به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، شهرام احمدی با بیان اینکه بروز بحران‌های محیط‌زیستی در سال های اخیر انسان را بر آن داشته تا با تکیه بر علم، فناوری، ظرفیت جوامع بومی و مشارکت مردمی در راستای کاهش و رفع مسایل به‌وجود آمده گام بردارد،گفت: از این رو انجام هر گونه اقدامی که سبب افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای حفظ محیط‌زیست شود بسیار مهم و موثر خواهد بود.
وی افزود : در همین راستا و به سبب افزایش مشارکت همگانی در حفاظت از محیط‌زیست این سازمان از سال 1379 اقدام به برگزاری جایزه ملی محیط زیست کرده و با استناد به ماده 46 آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و مصوبه مورخ 23/10/1377 شورایعالی حفاظت محیط‌زیست از فعالیت‌های ارزنده افراد حقیقی و حقوقی حافظ محیط‌ زیست قدردانی می‌کند.

وی تصریح کرد: ابداعات،اختراعات و طرح‌های بارز برای جلوگیری از آلودگی یا تخریب محیط‌ زیست،خلاقیت‌ها و ابتکارات بارزی که موجب کاهش موثر هزینه‌های جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط‌زیست شده، ارائه طرح‌ها و پروژه‌های کاربردی و قابل اجرا که موجب نجات گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض گیاهان و جانوران و یا احیای یک زیستگاه ارزشمند درحال تخریب شده از جمله محور های مصوب سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست است.

همچنین مطالعات و تحقیقات علمی ارزشمند و موثر در زمینه پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط‌ زیست ،اعطاء کمک‌های قابل توجه و ایجاد امکانات موثر مادی و معنوی برای حفظ محیط‌زیست،ارایه خدمات ارزنده و فعالیت‌های برجسته و نتیجه بخش در مورد ارتقاء سطح دانش و بینش زیست‌محیطی جامعه ، فداکاری و از خودگذشتگی و تلاش بیش از حد انتظار به منظور جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از بروز بحران‌های زیست محیطی و ممانعت از به خطر افتادن سلامت مردم در این مواقع، یا جلوگیری از نابودی و تخریب اکوسیستم‌های ویژه و منابع طبیعی ارزشمند و گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر قریب الوقوع از دیگر محورهای مصوب دریافت جایزه ملی محیط زیست است.

احمدی یادآور شد: متقاضیان می‌بایست مدارک لازم را حداکثر تا تاریخ 20/11/1396 به دبیرخانه علمی جایزه ملی محیط‌زیست ارسال کنند.

متقاضیان آثار خود را به آدرس دبیرخانه علمی جایزه ملی محیط زیست: بزرگراه شهید حکیم، بین شیخ فضل ا... نوری و یادگار امام، پارک طبیعت پردیسان، سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاونت آموزش و پژوهش، دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های محیط زیست، دبیرخانه علمی جایزه ملی محیط‌زیست، تلفن: 88233370 -- دورنگار 88233371 ارسال کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 823114
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.