به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل در اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: حوزه بیوتروریسم محدوده تهدیدات آب، گیاه، خاک، حیوانات و عرصه های طبیعی است و تدابیر ویژه و اقدامات کاربردی مناسب برای پیشگیری و مدیریت رخداد احتمالی این وقایع اهمیت زیادی دارد
وی بیا کرد: با آغاز فصل کوچ پرندگان تقویت دامنه راهبردهای پیشگیرانه در بحث آنفلوآنزای پرندگان به عنوان تهدید زیستی برای استان ضروریست.
عسگری عنوان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل زیستی باید تهدیدها و مخاطرات شناسایی و طرح های علمی، فنی و عملی برای مدیریت آن تدارک شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: امید است اداره کل محیط زیست استان مرکزی به عنوان یک نهاد مطالبه گر بحث پدافند غیرعامل در حوزه زیستی را در صدر برنامه ها و نیازهای خود قرار دهد.
عسگری در ادامه خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل نیاز پایه برای کشور در تمامی زمینه ها است و تمامی اقدامات و تصمیم سازی ها در استان باید متناسب با اهداف و فعالیت های پدافند غیرعامل به پیش برود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: امکانات درمانی استان در صورت بروز هر گونه حادثه در پالایشگاه و پتروشیمی ناکافی است و لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود.
عسگری افزود: 50 واحد بزرگ شیمیایی در استان مرکزی فعالیت دارند که این امر میزان خطر پذیری را افزایش داده و نیاز به وجود یک درمانگاه تخصصی را دو چندان می کند.
وی اظهار کرد: قرارگاه پدافند شیمیایی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در استان مرکزی تشکیل شده تا میزان آسیب ها به کمترین حد ممکن برسد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از قطب های صنعتی کشور به شمار می رود و در کنار ظرفیت های بالقوه با تهدیدهایی نیز مواجه است، بنابراین باید کارشناسان با رصد تهدیدها، تمهیدات لازم را بیاندیشند.
عسگری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه سایبری هکرهای مختلفی وجود دارد که بدترین نوع آن هکرهای سیاه هستند که افزایش آگاهی در این خصوص می تواند افراد را در راستای مقابله با این مهم آماده کنند.
وی افزود: مسئولان ذیربط سایبری باید اطلاعات خود را افزایش دهند و افراد در نظر داشته باشند این حوزه به صورت دقیق رصد می شود.
عسگری افزود: تهدید در حوزه سایبری با نیت های ویژه به اقدام تبدیل شده و نیازمند هوشیاری و عمل به موقع در این بخش حساس است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی اظهار کرد: تهدیدات فناوری مهمترین تهدید جامعه امروز است و در راستای مقابله با این تهدید باید پدافند تخصصی در دستور کار قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در حوزه اقتصادی موضوع اشتغال و معیشت افراد امری مهم است که باید نیازها و مایحتاج مردم در نظر گرفته شود.
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تمدن های ارزشمند بر اساس منابع طبیعی شکل گرفته که این مهم چشم طمع بسیاری از افراد را در طول تاریخ به خود جلب کرده است.
سعید محمودی افزود: باید با استفاده از پدافند غیرعامل منابع زیستی پایه را حفظ و مسائل آن را مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: نیاز است با استفاده از عملیات غیرنظامی خسارت ها را کاهش داده و با حفظ و رعایت قوانین گرفتار عوامل تهدید کننده نشویم.
6 تا 12 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
7114/6013خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.