به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز یکشنبه در نشست پیگیری دستاوردهای سفر رئیس معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: راهبرد اصلی در کمیته امداد توانمندسازی است و تمامی افراد با مشارکت بخش غیر دولتی به توانمندسازی مناطق محروم جنوب استان کرمان کمک کنند.
وی اظهار داشت: نگاه پرداخت مستمری مدام به مردم نه تنها به توانمندی مردم کمک نمی کند بلکه با روح انسانی و شأن افراد در تضاد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه دولت با بهبود فضای کسب و کار روند اشتغال را تسهیل می کند گفت: اصلی ترین وظیفه دولت ایجاد زیرساخت ها و بهبود زمینه فضای کسب و کار است.
وی با اشاره به مصوبات سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به جنوب استان کرمان عنوان کرد: تامین آب روستایی و آب آشامیدنی شهری، راههای روستایی و اصلی، خط لوله گاز و گازرسانی در مسیر خط لوله و روستاها، توسعه کشاورزی با توجه به خشکسالی، کمک به مبازه با آفات و ریزگردها از مصوبات این سفر است.
رودری تصریح کرد: اعتبارات بهداشت و درمان در حوزه خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی بوده و شاخص های جنوب استان در این حوزه بهتر از متوسط کشوری و در این زمینه تمرکز بر تکمیل پروژه نیمه تمام است.
وی گفت: پروژه نیمه تمام ملی آموزش پرورش تا سال آینده به اتمام می رسد و امیدواریم با مصوبات سفر معاون رئیس جمهوری به جنوب کرمان در حوزه ورزش طی امسال تا سال آینده شاخص های ورزشی به متوسط استان برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: همچنین اعتبارات تخصیص یافته ابلاغ و این اعتبارات نسبت به متوسط استان بالاتر تعریف می شود.
وی بیان کرد: برای جازموریان نیز در سفر محمدباقر نوبخت ردیفی درخواست شد که اطلاعات کامل از طرف دستگاه های ذیربط اخذ و ارسال می شود تا تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود.
رودری گفت: همچنین در مصوبات این سفر اختصاص ردیف ویژه برای جبران عقب ماندگی های منطقه جنوب استان کرمان مطرح شده که به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارسال شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اضافه کرد: سیاست دولت بر توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار به منظور تقویت زیر ساخت های توسعه ای این مناطق است.
وی گفت: افراد انتظار استخدام در بخش دولتی را نداشته باشند زیرا دولت ظرفیت استخدام تمام افراد فارغ التحصیل دانشگاهی را ندارد.
رودری افزود: اشتغال در ایجاد رونق اقتصادی توسط دولت دنبال می شود و در این زمینه باید فضای کسب و کار فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه طرح های نیمه تمام با تخفیف ویژه به بخش خصوصی واگذار می شود گفت: تامین مسکن روستایی از مهمترین پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان است.
وی تصریح کرد: درخواست افزایش تسهیلات مسکن روستایی و احداث سرویس بهداشتی مورد نیاز شهرستان قلعه گنج نیز به تهران ارسال می شود.
رودری بیان کرد: حل مشکل اراضی روستایی قلعه گنج به صورت کشوری است و دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به رفع این مشکل کمک می کند.
وی عنوان کرد: پرداخت وام های بانکی از محل سپرده ها تامین می شود و در زمینه نداشتن ضامن باید راهکاری برای تضمین بانکی و کمک به مناطق محروم قلعه گنج محقق و ضمانت زنجیره ای به عنوان پیشنهاد به بنیاد مسکن اعلام می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: قطع سوخت چاه های کشاورزی در سرفصل فعالیت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان قرار دارد و پرداخت سبد غذایی با مدیریت کمیته امداد انجام می شود.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.