به گزارش ایرنا، شهباز حسن پور روز چهارشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان المپیاد ملی ایمنی با اشاره به اینکه پیشنهادات در بودجه سال 98 دولت در راستای رفع فقر مطلق است افزود: امیدواریم وزارت کار به افزایش حقوق و دستمزد کارگران در این حوزه توجه کند.
وی تصریح کرد: تحریم های دشمنان در تولید فرصتی را برای کارآفرینان، سرمایه گذاران و جوانان خلاق این مرز و بوم ایجاد می کنند که می توانند با نوآوری و ابتکار؛ بخشی از نیازهای کشور را تامین و همه از این فرصت طلایی استفاده کنند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون پیش بینی شده که صد در صد جامعه هدف تحت پوشش بیمه قرار بگیرند این در حالی است که بیمه ها از تنوع بسیاری در نحوه پرداخت و خدمات دهی برخوردار هستند.
حسن پور با بیان اینکه مردم از بی عدالتی ها نگران هستند افزود: وظیفه ستاد مرکزی دولت است که به این موارد پایان دهد.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رعایت ایمنی در کار یادآورشد: کارگران استان کرمان در این المپیاد شرکت فعال داشته اند و امیدواریم این روند در کشور استمرار داشته باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود سالانه یکهزار نفر فوتی ناشی از حوادث در واحدهای تولیدی و معادن افزود: بر اساس آمارها به طور متوسط روزانه سه نفر در این واحدها دچار حادثه می شوند.
حسن پور با اشاره به اینکه در حوزه آموزش های ایمنی ضعیف عمل کرده ایم؛ تصریح کرد: 300 هزار کارگر در استان کرمان وجود دارد که بر اساس این آمار روزانه باید یکهزار و 500 کارگر در دوره های ایمنی آموزش شرکت کنند.
وی با بیان اینکه مقوله ایمنی، سلامت و محیط زیست در بیشتر واحدهای تولیدی رعایت نمی شود گفت: مجموع شرکت های استان برای بحث ایمنی کارگاه ها با هم تصمیم گیری کنند.
آیین اختتامیه و تجلیل از 10 برگزیده المپیاد ملی ایمنی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برگزار شد.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.