احمد حمزه روز چهارشنبه با حضور در غرفه ایرنا در ششمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش بهداشت و درمان هستیم و این در حالیست که قبل از انقلاب شاهد حضور پزشکان هندی در این منطقه بودیم.
وی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان شاهد رشد 100 درصدی در پنج شهرستان کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب، منوجان و قلعه گنج هستیم.
حمزه با بیان اینکه پنج گنج جنوب کرمان مولود انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، گفت: قبل از انقلاب، تمامی جنوب یک شهرستان و یک بخش بود ولی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروز شاهد هفت شهرستان هستیم.
وی ادامه داد: هفت شهرستان یعنی هفت فرماندار، شهردار، امام جمعه و سایر مسولان اداری لذا این مسأله به معنای پیشرفت در ابعاد مختلف است.
این نماینده مجلس اظهار داشت: ارتقای روستاها به بخش و بخش ها به شهر سبب توسعه منطقه شده است.
وی بیان کرد: قبل از انقلاب، هیچ دانشگاهی در این منطقه وجود نداشت ولی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز شاهد فعالیت دانشگاه ها و حوزه علمیه در جنوب کرمان هستیم.
حمزه، تحت پوشش قرار گرفتن شبکه های تلویزیونی را یکی دیگر از خدمات مهم نظام برشمرد و گفت: مردم از طریق رسانه با فرهنگ ها آشنا می شوند که این مسأله نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارد.
وی اظهار داشت: اقدامات عمرانی هم قابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی نیست و تمامی این توفیقات به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.
نماینده مردم شهرستانهای جنوبی کرمان در خانه ملت افزود: در پنج گنج جنوب کرمان، راه آسفالت نداشتیم ولی امروز روستاهای کمی فاقد راه آسفالته هستند.
نماینده مجلس گفت: روستاهای بالای 20 خانوار به برکت نظام از نعمت برق و آب سالم برخوردار شده اند.
وی به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دانش آموزان برای ادامه تحصیل مجبور بودند به شهرستان جیرفت مراجعه می کردند ولی امروز در دور افتاده ترین نقاط این دیار شاهد فعالیت مدارس هستیم.
حمزه ادامه داد: قبل از انقلاب بسیاری از افراد، بازمانده از تحصیل بودند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد تحصیل تمام دانش آموزان این منطقه هستیم.
وی به گلایه مردم از کمبودهای منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: مردم باید قدردان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و مسئولان نیز برای رفع کمبودهای موجود تلاش کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه امید به زندگی در کشور ایران قبل از انقلاب 50سال بوده است، اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز امید به زندگی به 76 سال رسیده که این مسأله مصداق واقعی از برکات نظام است.
وی ادامه داد: در گذشته شاهد فوت بسیاری از نوزادان هنگام تولد بودیم ولی امروز این مورد به سطح استاندارد جهانی رسیده است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.