شهردار کرمان ضمن دلجویی از کودکان گل فروش افغانی که با بدرفتاری یکی از کارکنان شرکت‌های پیمانکاری شهرداری کرمان مواجه شده بودند، دستور به اخراج فرد خاطی داد.

به گزارش ایلنا، سید مهران عالم‌زاده ساعتی پس از انتشار ویدیوی بدرفتاری با این کودکان، دستور رسیدگی فوری به موضوع و اخراج فرد متخلف را صادر کرد و در اقدامی بشردوستانه شنبه شب کودکان و خانواده‌های آنها را به شهرداری کرمان دعوت کرد.

عالم زاده بعد از جویا شدن حال کودکان افغانستانی و کسب اطلاع از وضع زندگی خانوادگی و تحصیلی آنها دستور داد به وضع آنها تا حد ممکن رسیدگی شود.

وی همچنین با ابراز برائت از رفتار زشت یکی از کارکنان شرکت‌های پیمانکاری شهرداری کرمان گفت: هیچ کس در هیچ موقعیت شغلی و تحت هیچ بهانه ای حق ندارد کرامت انسانها را نادیده بگیرد و با آنها بدرفتاری و حقوق آنها را نقض کند .

3053061_263

شهردار کرمان همچنین تاکید کرد باید تلاش شود همه کودکان مهاجر افغانستانی، مثل همسالان ایرانی خود از فرصت آموزشی و رشد مناسب بهره مند باشند و این در گرو همکاری همه نهادهای اجرایی و دستگاه های حمایتی در ایران و تعامل و همیاری دولت ها و مجامع جهانی است .

روز شنبه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی به دو کودک گل‌فروش افغانستانی که ظاهرا به علت گل‌فروشی در خیابان توقیف شده بودند با تحکم دستور می‌داد گل‌های نرگس را که برای فروش آورده بودند، بخورند. این ویدئو باعث جریحه دار شدن احساسات مخاطبان شد.

پس از آنکه مشخص شد این ویدئو مربوط به شهر کرمان و حوزه شهرداری است، شهردار کرمان دستور رسیدگی فوری به موضوع و برخورد با فرد متخلف را که از کارکنان یک شرکت پیمانکاری بود صادر کرد. عالم زاده همچنین در مصاحبه ای تلویزیونی از این دو کودک و خانواده های آنها و نیز از همه مردم ایران و همه کسانی که به واسطه این ویدئو تکدر خاطر یافته اند عذرخواهی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.