به گزارش ایرنا، تیغ دولبه فضای مجازی این بار نیز گلوی فردی خاطی را هدف گرفت که با زیر پا گذاشتن انسانیت بعد از دستگیری 2 کودک گل فروش از آنها می خواهد به عنوان تنبیه گل ها را بخورند و کودکان بی پناه در سایه ترس و البته امید رهایی از دست این فرد، اقدام به خوردن گلها می کنند.
کارگر خاطی شهرداری کرمان که به ظاهر الفت ناقصی هم با فضای مجازی داشته با گرفتن فیلم از این صحنه دردناک به احتمال زیاد خواسته تحکم خود را بر 2 کودک بی دفاع به نمایش بگذارد که البته سرانجام با نشر آن در فضای مجازی موجب به دام افتادن خودش شد.
مسئولان و البته مردم استان کرمان از روز شنبه بعد از انتشار این کلیپ در فضای مجازی، نهایت انزجار خود را از این حرکت غیر انسانی به نوعی به نمایش گذاردند تا جایی که یک روز بعد از انتشار این کلیپ دادستان عمومی و انقلاب کرمان از بازداشت عامل کودک آزاری در این استان خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در خصوص آخرین جزئیات کلیپ کودک آزاری منتشر شده در فضای مجازی می گوید: به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کرده ایم و متهمان تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند و متهم اصلی بازداشت شده است.
دادخدا سالاری افزود: با توجه به مشاهده و رصد فیلمی در فضای مجازی توسط معاونت امور فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با موضوع کودک آزاری، بلافاصله از سوی معاونت مربوطه اعلام جرم شد.
وی ادامه داد: برغم طرح نشدن شکایت از سوی افراد، به عنوان مدعی العموم و من باب کودک آزاری و تخلف از مفاد قانونی و ارتکاب جرم، علیه مسئولان ذی ربط اعلام جرم و در این رابطه پرونده ای از جنبه عمومی اعلام جرم و متهم اصلی دستگیر و هم اکنون در بازداشت است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تاکید کرد: تمام افرادی که در این رابطه کوتاهی، قصور و جرمی انجام داده اند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
سالاری بیان کرد: فضای مجازی به صورت مستمر و شبانه روزی کنترل و رصد می شود و در صورت وقوع جرم اقدامات مقتضی در راستای مقابله با جرائم انجام خواهد گرفت.

** کارشناسان بهزیستی شرایط زندگی 2 کودک افغان را بررسی می کنند
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه به محض اطلاع از اتفاق غیرانسانی در مورد دو کودک در فضای مجازی گفت: کارشناسان بهزیستی در حال بررسی شرایط زندگی 2 کودک افغان هستند.
عباس صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض دریافت خبر، از طریق شهرداری وارد عمل و خواستار پیگیری این موضوع شدیم.
وی اظهار داشت: کارشناسان اداره کل بهزیستی درصدد بررسی شرایط زندگی این کودکان هستند تا در صورت نیاز به خدمات، تامین شوند.
صادق زاده تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده کارگر خاطی شهرداری کرمان از شرکت پیمانکاری اخراج و اقدامات قضایی انجام شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: همچنین گزارش کاملی از این حادثه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شد.
وی به طرح ساماندهی کودکان کار در کرمان به دلیل وسعت و همچنین وجود بی حد اتباع غیرمجاز اشاره و تصریح کرد: وجود اعتبارات اندک کار در این بخش را با مشکل مواجه کرده است.
صادق زاده با بیان اینکه تعاملات بین دستگاه های اجرایی نیز در راستای ساماندهی کودکان کار و کودکان خیابانی کافی نیست افزود: هم اکنون 2 مرکز کودکان خیابانی هر کدام با ظرفیت 150 و 25 کودک در کرمان در حال فعالیت است.
وی گفت: دستگاه های اجرایی مربوطه بیشتر به جمع آوری کودکان کار می پردازند و کمتر به چگونگی ساماندهی این افراد فکر می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: کودکان خیابانی و کار در مراکز ساماندهی بهزیستی خدمات مختلفی همچون، تغذیه، آموزش و بهداشت و غیره را فرا می گیرند.
وی به برنامه نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: بعد از این اتفاق قرار شد طی نشستی با وزیر حدود 300 میلیون تومان بودجه را جذب و تا پایان سال جاری بین 200 تا 250 کودک خیابانی دیگر را ساماندهی کنیم.
صادق زاده تصریح کرد: استان کرمان به دلیل وجود افاغنه غیرمجاز و گستردی نیازمند اعتباری ویژه برای ساماندهی کودکان خیابانی و کودکان کار است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: 80 درصد کودکان کار و خیابانی در این استان را اتباع افغانستانی تشکیل می دهند در عین حال اداره کل بهزیستی موظف به مددکاری و ساماندهی این افراد است.
وی گفت: غیرمجاز بودن یا توانا بودن خانواده های افغان در نگهداری کودکان در راستای ساماندهی این افراد مشکلاتی را به وجود می آورد.
صادق زاده افزود: گاهی خانواده های این اتباع علیرغم تمکن مالی کودک خود را برای کار راهی خیابان ها می کند.

** استاندار کرمان نیز خواستار برخورد با عاملان آزار کودکان کار شد
اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان نیز اعلام کرد: بلافاصه پس از انتشار فایل ویدیویی مربوط به کارگر شهرداری و کودکان کار، محمدجواد فدایی استاندار دستور رسیدگی به این موضوع را از طرق مختلف صادر کرد.
با توجه به اهمیت موضوع 2 تیم جداگانه به سرپرستی مدیران کل حراست و بازرسی استانداری به بررسی موضوع پرداختند.
همچنین استاندار کرمان شخصا از طریق شهردار نیز دستور رسیدگی به موضوع را صادر کرد.
کارگر خاطی از کارگران یکی از مجموعه های پیمانکار شهرداری کرمان است و تحقیقات در این خصوص با حضور وی در بازرسی استانداری انجام شد.
فدایی استاندار کرمان خواستار برخورد با خاطیان و دلجویی از این دو کودک کار و حمایت از آنها شد.

** شهردار: دیروز از تلخ‌ ترین روزهای حضورم در شهرداری کرمان بود
شهردار کرمان در یاداشتی آورده است، تصویر آزار دو کودک، بسیار دلخراش بود، بویژه که این صحنه‌ ها در زیر مجموعه‌ ای که مسئولیتش را بر عهده دارم؛ توسط یکی از نیروهای پیمانکار شهرداری رخ داده بود.
مهران عالم زاده ادامه می دهد: به سرعت پیگیر ماجرا شدم و برخوردهای لازم انجام شد و سعی کردم از دو کودک دلجویی کنم.
وی می گوید: اما این تمام ماجرا نیست، نگران اتفاقات مشابه هستم که ممکن است رخ داده باشد یا رخ بدهند و تصویری هم از آنها نباشد.
شهردار کرمان گفت: از مردم کرمان تقاضا دارم اگر موارد مشابه‌ ای که ممکن است از چشم ما دور مانده باشد را دیدند به اطلاع شهرداری برسانند.
وی تاکید کرد: علاوه بر شخص خاطی، در بخش‌ های دیگری از سازمان کاستی ‌هایی وجود دارد، از جمله سنجش صلاحیت پیمانکاران همکار شهرداری و نظارت بر عملکردها که باید تا اصلاح، با جدیت پیگیری شود.
عالم زاده ادامه داد: فراموش نکنیم قاطبه شهرداری کرمان از زنان و مردان خدوم، صادق و مهربانی تشکیل شده است که قلبشان از این اتفاق شکسته و تمام تلاششان، بهبود وضعیت شهر و شهروندان کرمان است.

** شهردار کرمان دستور پیگیری موضوع اذیت 2 کودک کار را صادر کرد
سرپرست ارتباطات و امور بین ‌الملل شهرداری کرمان گفت: شهردار کرمان دستور پیگیری ویژه در رابطه با انتشار کلیپ آزار و اذیت 2 کودک کار به حراست، بازرسی، شهردار منطقه 2 کرمان و دفتر پیگیری ویژه این دستگاه داده است.
سیدرضا میرحسینی اظهار داشت: با مشخص شدن چگونگی، چرایی و ارتباط افراد حاضر در این کلیپ با شهرداری کرمان، با خاطیان برخورد و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.
بر اساس این گزارش، شهردار کرمان در نامه ای به شهردار منطقه 2 این شهر چنین آورده است: نشر کلیپ کوتاهی حاوی صحنه هایی از رفتار غیر انسانی و غیر اخلاقی با 2 کودک کار جمع آوری شده از سطح منطقه 2 شهر کرمان موجب تالم و ناراحتی همشهریان و پرسنل شریف و خدوم شهرداری کرمان شده است.
وی می افزاید: لازم است در اسرع وقت با هماهنگی کامل با حراست و بازرسی شهرداری کرمان موضوع را بررسی و گزارش آن را ارائه کنید.
عالم زاده در این نامه ادامه می دهد: ضروری است پس از روشن شدن تمامی ابعاد این رفتار ناشایست ضمن اطلاع رسانی اصل موضوع به افکار عمومی با خاطیان احتمالی برخورد جدی صورت گیرد.
گزارش: نجمه حسنی
3029/1630
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.