به گزارش ایرنا، مهدی حسینی نژاد شامگاه شنبه در آیین شب فرش و تجلیل از پیشکسوتان صنعت فرش استان کرمان افزود: با کنسرسیوم صادراتی می توان به سرعت به روزهای اوج صادرات فرش کرمان که بالای 100 میلیون تومان بود؛ دست یابیم.
وی از وجود 50 هزار بافنده فرش در کرمان خبر داد و اظهار داشت: حدود 40 هزار نفر از این افراد دارای کارت قالی بافی و فقط 15 هزار نفر بیمه هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان تصریح کرد: بهترین روزگار صادرات فرش کرمان دهه 70 بود به طوری که سهم این استان از صادرات بیش از یک میلیارد تومان فرش کشور حدود 10 درصد بوده است.
حسینی نژاد تصریح کرد: صادرات فرش کشور طی سال گذشته حدود 350 میلیون دلار و حدود 10 درصد مربوط به استان کرمان بود که نسبت به سال 94 حدود 13 درصد در میزان وزنی افزایش را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال حدود 279 میلیون تومان صادرات فرش کشور بوده که در مقایسه با دهه 70 این صنعت از وضعیت خیلی خوبی برخوردار نیست گفت: برند قالی فرش کرمان از قرون گذشته معروف بوده که این مهم نشان می دهد که در این حوزه دچار مشکل نیستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان تصریح کرد: پیشنهاد می شود با کمک انجمن فرش کرمان برنامه ریزی جدی در 2 بعد 'هنر فرش' و 'درآمد فرش' انجام شود تا بازار هدف این صنعت شناسایی شود.
مراسم شب فرش و تجلیل از پیشکسوتان صنعت فرش استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان در محل اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.