به گزارش ایرنا، مسئول رسیدگی به اسناد تأمین اجتماعی استان کرمان روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار طرح نسخه الکترونیک در سالن ذکریای رفسنجان افزود: نسخه های الکترونیک در مراکز درمانی و مطب‌ های طرف قرارداد با تامین اجتماعی این شهرستان صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه سه بیمارستان تأمین اجتماعی در این استان به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی خدمات درمانی ارائه می دهد گفت: با اجرایی شدن طرح الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه های کاغذی انتقال سوابق بیمار به داروخانه ها به راحتی انجام می شود و از بروکراسی و صف های طولانی در داروخانه ها جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: این امر موجب می شود در هزینه و وقت بیمار هم صرفه جویی شود.
محمدرضا فرخی اظهار داشت: بیمار با گفتن شماره ملی در داروخانه می تواند داروی خود را دریافت و اگر داروخانه ای چند قلم از دارو را نداشته باشد بیمار می تواند بقیه اقلام داروی اش را از داروخانه دیگر تهیه کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: تحول الکترونیکی در بخش درمان در تمام دنیا حاکم و در حوزه ساختارِ کمیت ها از جمله پزشک، ماما، پرستار و غیره تکمیل شده است.
محمدرضا میرزابیگی بیان کرد: این در حالی است که ایران هنوز در حال ارتقاء کمیت است و در زمینه متخصص و فوق تخصص تقاضا داریم.
وی تصریح کرد: در قسمت های دارویی، درمان، هم پوشانی های بیمه ای دچار مشکلاتی هستیم که باید این مشکلات رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: قانون برای نسخ الکترونیکی از 2 سال قبل طرحی را در حال اجرا دارد و الکترونیکی شدن 9 میلیون نسخه در سازمانهای تأمین اجتماعی کشور آغاز شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: الکترونیکی شدن نسخه و حذف دفاتر بیمه ای همکاری همه جانبه مردم و مسئولان مرتبط را می طلبد تا همگان از مزایای بیمه و الکترونیکی شدن نسخ بهره مند شوند.
از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 400 نسخه الکترونیکی در کشور صادر شده که از این تعداد یکهزار و 200 مورد متعلق به استان کرمان بوده است.
رفسنجان با جمعیتی بیش از 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.