به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری کرمان، معاون امور عمرانی استانداری، فرماندار کرمان و جمعی از مسوولان استانی نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه لرزه نگاری کوهپایه حضور داشتند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در آیین با تاکید بر اینکه اساس کار بر پیشگیری است گفت: اساس پیشگیری نیز به عهده مردم و مدیران است تا در زمان بروز حوادث و بحران ها، از خسارت های احتمالی جلوگیری شود.
اسماعیل نجار افزود: هر چه آموزش ها در حوزه مخاطرات و پیامدهای حوادث توسعه یابد، میزان خسارت ها کاهش پیدا می کند.
وی ادامه داد: 18 مرکز فرماندهی و کنترل بحران در کشور وجود دارد اما از نظر تجهیزات و مانیتورینگ کمبودهایی وجود دارد که باید جبران شود.
وی با اشاره به اینکه باید از تمامی امکانات در کشور برای مواقع بحران استفاده کنیم، ادامه داد: توسعه شبکه لرزه نگاری و شتاب نگاری از ضروریات کشور به شمار می رود زیرا با توجه به لرزه خیزی کشور ابزار و امکانات کمی داریم.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز گفت: پنج ایستگاه دائم و سه ایستگاه موقت لرزه نگاری در استان کرمان وجود دارد و بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده، این تعداد به 18 ایستگاه افزایش می یابد.
مجید سعیدی تاکید کرد: ایستگاه لرزه نگاری کوهپایه طی 16 ماه آینده افتتاح می شود.
وی گفت: اعتبار هر ایستگاه لرزه نگاری 600 میلیون تومان است‌ و در مجموع با صرف 6 میلیارد تومان اعتبار، 10 ایستگاه لرزه نگاری در استان کرمان احداث می شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.