به گزارش ایرنا، پروفسور محمد فنایی شامگاه پنجشنبه در نهمین نشست گفتمان انقلاب در رفسنجان افزود : احیای دین، پیشرفت در حوزه های علمی، پژوهشی، صنعتی، هسته ای و دیگر عرصه ها از دستاورد های مهم انقلاب هستند که در طول 40 سال اخیر با وجود مشکلات، تحریم ها ، تنگناها و جنگ ها به دست آوردیم.
وی تصریح کرد: دشمن به تب و تاب افتاده و دیده کشور ایران به سمت پیشرفت به سرعت راه را طی می کند و می گوید اگر متوقفش نکنیم در آینده نزدیک ایران از قدرت های جهان خواهد شد لذا دشمن تمام نیروهایشان را برای توقف پیشرفت ایران بسیج کرده است.
پروفسور فنایی تاکید کرد : انقلاب سیر حرکت به بی دینی را متوقف کرد و متناسب با هرجامعه ای طیف بازگشت به دینداری ایجاد شد.
وی ادامه داد: خیلی از دینداران چه مسیحی چه اسلامی در اغلب کشورها برای اینکه مبارزه کنند می رفتند مارکسیسم می شدند زیرا می گفتند مارکسیسم مکتب انقلاب تحول و اعتراض علیه کاپیتالیسم و سرمایه داری است.
پروفسور فنایی گفت: وقتی در ایران انقلاب اسلامی علیه استکبار، استعمار، استثمار، کاپیتالیسم و سرمایه داری اتفاق افتاد معلوم شد برای انقلابی بودن و عدالتخواه بودن لازم نیست انسان ماتریالیسم یا مارکسیسم شود و بی شک یکی از عناصر روگردانی بشر از مارکسیسم که نیمی از جهان را شامل می شد انقلاب اسلامی است و عامل تایید کننده انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد و نیاز داریم مرتب این دوره را در راستای یادآوری موفقیت ها و اصلاح ناکامی ها بازنگری و تحلیل کنیم .
این استاد فلسفه با تأکید بر اینکه انقلاب این حادثه عظیم تاریخی نیازمند به تفکر عمیق و تجزیه و تحلیل دارد اضافه کرد: رهایی از استبداد یکی از دستاوردهای انقلاب است، دانش آموزان و دانشجویان دستاوردهای انقلاب را بررسی کنند و فقط به بحث گرانی و ارزانی نگاه نکنند.
وی افزود: ملت ایران سالها رهایی را از استبداد را نداشت و تحت این استبداد زندگی می کردند و مملکت ایران تحت حاکمیت قدرت های بیگانگان بود.
فنایی بیان کرد: خیلی از کشورها هنوز مبتلا به این امر هستند از جمله عربستان برغم اینکه در پول غرق هستند، در حالی که ثروتمندند ثروتشان نتوانست برایشان عزت بیاورد و در حال حاضر سرنوشت بن سلمان به اراده ترامپ بستگی دارد و مجلس آمریکا الان اکثریت به دلیل ایجاد فجایع در یمن توسط بن سلمان و قتل خبرنگار خاشقچی، موافق کنار گذاشتن بن سلمانند، اما ترامپ با محاسبات مالی که می کند می گوید بن سلمان رفتنش به سود ما نیست.
فنایی به مقاومت ملت ایران در جنگ 8 ساله اظهار داشت: صدام از تمام قدرتهای موجود آن زمان حمایت دریافت می کرد، ایران در کمبود تجهیزات با ایثار و ایمان در محاصره اقتصادی بود که توانست پیروز شود.
وی گفت: مبارزه ایران با جریان های تروریستی سلفی مانند داعش در کارنامه درخشان ملت ایران است که اگر حمایت ایران نبود معلوم نبود جهان اسلامِ منطقه خاورمیانه، مبتلا به چه مصیبتی می شد.
فنایی عنوان کرد: در جنگ تمام عیار بودیم در حال مقاومت و فشارهای سیاسی، تهدید و تحریمها بودیم در این زمینه تا کنون موفق بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه در صحنه فرهنگی، اخلاقی و معنوی و نیز در عرصه اقتصادی موفق نبودیم بیان کرد: ضعف معنویت و فرهنگ باعث ضعف اقتصادی می شود و بالعکس.
به گفته فنایی در اصلاح امور فرهنگی و اقتصادی هر کسی کاری از دستش برمی اید باید نشان دهدزیرا اگر مسیر حرکت را به سمت صحیح حرکت ندهیم آن دستاوردهای ارزشمند هم از دست می رود و تاریخ ما را نخواهد بخشید.
رفسنجان در 110 کیلوتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.