به گزارش ایرنا، احمد انارکی محمدی روز دوشنبه در نشست مسئولان شهرستان رفسنجان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود : افزایش تعداد بیمه شدگان، کاهش پرداختی های بیماران و افزایش دستمزدها از برکات طرح تحول نظام سلامت بوده است و پس از اجرای این طرح بسیاری از معضلات موجود در شهرستان رفسنجان رفع شده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان رفسنجان منابع گسترده خدادادی وجود دارد که مجموعه های اقتصادی مرتبط با این ظرفیت ها، کمک های بسیار خوبی در حوزه توسعه بهداشتی و درمانی شهرستان دارند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: جاده رفسنجان به انار یکی از سه جاده پرحادثه استان کرمان به شمار می رود که هر روز در این جاده حوادثی رخ می دهد که بار آن به مجموعه پزشکی و درمانی رفسنجان و انار وارد می شود.
انارکی محمدی، تردد 25 هزار خودرو در روز از جاده رفسنجان به انار را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید پیگیری های لازم برای رفع مشکلات این جاده انجام گیرد.
وی با اشاره به این مطلب که اولین خیّر پزشکی هسته ای کشور در 70 سال قبل در شهرستان رفسنجان بوده است، تاکید کرد: بیش از نیمی از املاک هلال احمر کشور مربوط به شهرستان رفسنجان است و لازم است که از محل نیات واقفان، درآمدهای این موقوفات به حوزه درمان به این شهرستان وارد شود تا بتواند به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی کمک کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان نیز گفت: پرونده الکترونیک سلامت برای تمامی جمعیت تحت پوشش این دانشگاه تشکیل شده است.
علی اسماعیلی ندیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر پزشک خانواده در تمامی مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان وجود دارد، گفت: تا پایان امسال و با تکمیل زیرساخت های موجود، تا 15 سال آینده نیازی به توسعه فضای فیزیکی فضاهای درمانی و بهداشتی در رفسنجان وجود ندارد.
وی ادامه داد: در هفته سلامت امسال 2 هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی در رفسنجان افتتاح شده است و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز 2 هزار مترمربع افتتاح خواهد شد.
اسماعیلی ندیمی اظهارداشت: با راه اندازی اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) در حقیقت یک بیمارستان 54 تختخوابی به مجموعه بهداشتی و درمانی رفسنجان اضافه شده است.
وی تاکید کرد: خیران بسیار زیادی در حوزه اجتماعی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کمک کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: کاهش پرداختی بیماران، ارتقای خدمات اورژانس، ارتقای کیفیت ویزیت، بهبود کیفیت خدمات دندانپزشکی و حضور پزشکان متخصص در بیمارستان ها از جمله خدماتی است که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ارائه شده است.
وی با اشاره به تجویز برخی داروهای سنتی به نام طب ایرانی از سوی برخی افراد غیرمتخصص، گفت: این موضوع خطری است که بخش بهداشت و درمان را تهدید می کند و لازم است نهادهای مربوطه در این زمینه پیگیری های لازم را داشته باشند.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.