به گزارش ایرنا ،سیدجلال ملکی روز چهارشنبه در کرمان طی نشست خبری با اشاره به گذشت 2 سال از حادثه تلخ پلاسکو، افزود: باید از حوادث و اتفاقات گذشته درس عبرت بگیریم و در راستای رفع نواقص گام برداریم زیرا اگر تغییری رخ ندهد درگیر حوادث بدتری خواهیم شد.
وی اظهار داشت: پلاسکو حاصل 57 سال بی احتیاطی و غفلت بود که 30 دی ماه سال 95 در آتش سوخت زیرا متولیان آن به اخطارهای ایمنی ترتیب اثر ندادند و در این زمینه باید راه پله، سیستم مناسب، آب، خاموش کنندگان در یک ساختمان باید تکمیل باشد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: تامین ایمنی شهر تنها برعهده آتش نشانی نیست و با مشارکت تمامی مردم شهری ایمن خواهیم داشت.
وی گفت: مردم قبل و حین عملیات با آتش نشانان همکاری کنند و دستگاه ها، آموزش و پرورش و رسانه ها در راستای گسترش فرهنگ ایمن سازی و نفوذ آن به منازل مردم فعالیت کنند زیرا این امر موجب کاهش آمار حوادث می شود.
**آتش نشانان در پلاسکو رشادت خود را به رخ جهان کشاندند
ملکی اضافه کرد: آتش نشانان با شهادت و از جان گذشتگی در حادثه پلاسکو رشادت خود را به رخ جهانیان کشاندند و این موضوع موجب توجه تمامی دنیا به کشور شد.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: آتش نشانی شغل نیست و با وجود تخصص این افراد دارای روحیه و ذات متفاوت، عشق به خدمت و روحیه ایثارگری هستند و آتش نشانان با تداعی رشادت های هشت سال دفاع مقدس نشان دادند باب شهادت همیشه در نظام جمهوری اسلامی باز است.
ملکی با بیان اینکه ایثارگری ذاتی است و تدریس نمی شود افزود: به عنوان نمونه امید عباسی برای نجات جان کودکی که نمی شناخت دل به آتش زد و ماسک خود را به کودک داد و زیبایی این کار از خودگذشتگی برای افراد ناشناس است که با مسائل مالی قابل قیاس نیست.
**وجود 10 ایستگاه آتش نشانی برای کرمان مطلوب است
ملکی تاکید کرد: تجهیزات ایمنی هیچ زمان تکمیل نمی شود و وجود جوانان علاقمند و 10 ایستگاه آتش نشانی در کرمان با توجه به وسعت و تراکم جمعیتی این شهر مناسب است.
وی با بیان اینکه باید تجهیزات لازم و مدرن برای آتش نشانی فراهم شود گفت: آتش نشانان بدون تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری توانایی کمتری دارند لذا باید علم روز و این تجهیزات به صورت دائم توسط مسئولان رصد و تامین شوند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: در عصر ارتباطات روابط خوبی بین روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان با مردم برقرار شده که می تواند موجب کاهش حوادث شود که نشان می دهد این بخش در راستای اجرای مسئولیت ها به خوبی عمل کرده است.
وی افزود: روابط عمومی تنها به همکاری با رسانه ها مربوط نیست و باید زمینه حضور و آشنایی شهروندان با ایستگاه های آتش نشانی را فراهم کند تا اقشار مختلف جامعه هیچ احساس بیگانگی با این سازمان نداشته باشند.
**مسمومیت با گاز در تهران 24 درصد کاهش یافت
ملکی اظهار داشت: طی 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش تلفات ناشی از گاز گرفتگی داشتیم و این روند کاهشی با وجود افزایش سرما به علت آموزش ها آموزش ها و فرهنگسازی بوده است.
وی گفت: طی روزهای گذشته در تهران 2 نفر با گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شدند که متاسفانه فوت یکی از این افراد به تایید پزشکی قانونی رسیده است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: روزانه بیش از 250 حادثه به سامانه 125 آتش نشانی تهران گزارش می شود و بیشترین میزان این حوادث مربوط به آتش سوزی، تصادف و سقوط بوده است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه سفر 2 روزه خود به کرمان ضمن دیدار با شهردار و بازدید از ایستگاه های آتش نشانی کرمان به ارتباط با آتش نشانی کرمان برای انتقال علم روز و تکمیل تجهیزات تاکید کرد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.