به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محمد شفیعی اظهار داشت: قانون گذار هر کس که در اماکن عمومی و یا معابر، متعرض و مزاحم زنان شود را به مجازات حبس از 2 تا 6 ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد کرد.
این مقام قضایی عنوان کرد: هرکس به دلیل ضرب عمدی یا اذیت و آزار زن باردار موجب سقط جنین وی بشود، علاوه بر پرداخت دیه یا قصاص، حسب مورد به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.
وی افزود: خشونت علیه زنان پدیده ای نوظهور نیست بلکه از گذشته های دور تا عصر حاضر در جوامع مختلف بشری علیه زنان صورت گرفته است.
** زنان طبق نظر اسلام باید از هر نوع تعرض و آسیب در امان باشند
رئیس شعبه اول دادگاه حقوقی (خانواده) کرمان گفت: در عصر حاضر نیز شاهد خشونت علیه زنان هستیم که بارزترین شکل آن خشونت خانگی است که بیشتر از سوی همسران علیه همسرانشان اعمال می شود.
حجت الاسلام شفیعی گفت: در اغلب درگیری های درون خانه، زن تنها حالت تدافعی به خود می گیرد و این مردان هستند که با صدمه زدن به زنان، خود را ظاهراً پیروز میدان نبرد خانگی می دانند.
** جوامع اسلامی پرچمدار حمایت از حقوق زنان هستند
وی با اشاره به اینکه جوامع اسلامی خود پرچمدار حمایت از حقوق زنان هستند گفت: با همه منابع غنی اسلام و حمایت همه جانبه آن از زن بعنوان موجودی تکامل یافته و مکمل گرا برای تعالی بشریت و پرورش انسان و با وجود عقایدی همچون از دامن زن، مرد به معراج می رود و یا اینکه بهشت زیر پای مادران است شایسته نیست که شاهد حتی یک مورد خشونت در جامعه اسلامی باشیم.
رئیس شعبه اول دادگاه خانواده کرمان افزود: البته عموم جامعه انقلابی و اسلامی ایران مبرای از این امر هستند اما باز هم شاهد اتفاقاتی از نوع خشونت خانگی علیه زنان هستیم که در پرونده های دعاوی خانوادگی که به درخواست زنان طلاق و جدایی مطرح می شود که علت آن ناشی از سوء رفتار و خشونت مردان علیه زنان است.
وی گفت: باید توجه کنیم علاوه بر تبعات قانونی و مجازات های کیفری و اعطاء حق طلاق به زنان، وقوع چنین حوادث تلخ و ناگوار نشان دهنده عمق فاجعه انسانی است که بشر در قرن بیستم هنوز دنباله رو جاهلیتی است که از آن به جاهلیت مدرن تعبیر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: می طلبد به خود بیاییم و به فکر چاره اندیشی و فرهنگ سازی باشیم و با شناخت و عمل به آموزه های دین مقدس اسلام، راه برون رفت از این نوع جاهلیت را بیاموزیم.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.