در یادداشت این کانال فضای مجازی آمده است: بازیکنان اغلب بعد از چهره شدن در یک تیم، برای قرار گرفتن در مسیر ستاره شدن مجبور به ترک تیم خود می‌شوند اما بعد از گذشت چند سال‌ که شمع فوتبال آنها شکل خاموش شدن می‌گیرد، پا به همان محله‌ای می‌گذارند که تداعی‌گر خاطرات خاصی است و قصد دارند با یک فوت کوچک شمع فوتبالشان را خاموش کنند.
این اتفاق تاکنون برای بازیکنان پرشماری در تاریخ فوتبال رخ داده و در بسیاری از موارد حتی اگر اثری از محله قدیمی هم نباشد، اما آنها در همان حوالی می مانند تا خاطرات به هر صورت ممکن مرور شود.
احمد حسن زاده، محسن ایران نژاد و نعمت بخشی پور را می‌توان در این دسته قرار داد که رو به پنجره بازنشستگی نشسته‌اند و می‌خواهند شمع فوتبال را در زادگاهشان فوت کنند.
حسن زاده اهل بم و یکی از نام آشناترین بازیکنان کرمانی در فوتبال ایران است که بازی‌های درخشان او با پیراهن تیم مس در لیگ برتر که با گلزنی در تیم ملی نیز همراه بود را کمتر کسی فراموش کرده است، شخصیتی بسیار ساده و دوست داشتنی که بعد از سقوط مس به لیگ یک به صبای قم رفت اما قربانی موج کارت‌های پایان خدمت تقلبی شد و به اجبار قم را به مقصد پادگان شیراز و فجرسپاسی ترک کرد.
حسن زاده البته بعد از دریافت کارت پایان خدمت از نوع واقعی به استان هشت برگشت و راهی گل گهر شد و بعد از نیم فصل ناموفق در سیرجان، به کرمان آمد و دوباره پیراهن مس را پوشید و سه گل به ثمر رساند، با این حال این فوتبالیست بمی در لیست نهایی دستنشان قرار نگرفت و بعد از نیم فصل دوری از مستطیل سبز صحبت از حضورش در شهرداری بم مطرح می‌شود و تا حدود زیادی زادگاه حسن زاده را می توان مقصد بازنشستگی‌اش دانست.
محسن ایران نژاد دیگر بازیکن مطرح کرمانی است که سال 88 سیرجان را به مقصد حضور چندین ساله در لیگ برتر ترک کرد و به شاهین بوشهر رفت، این مدافع چپ با ظاهری که هیچگاه تغییر محسوسی نداشت، بعد از سه سال راهی اصفهان شد و 2 فصل در سپاهان و ذوب آهن بازی کرد و سپس به راه آهن تهران پیوست تا ثبات حضور در لیگ برتر را از او شاهد باشیم.
این مدافع چپ سیرجانی بعد از سقوط راه آهن به لیگ یک آمد اما بازگشتی به سیرجان در کار نبود و اکسین البرز را انتخاب کرد، اما در حالی که قصد داشت مجددا با پیراهن سپیدرود در این فصل به لیگ برتر برگردد، چنین اتفاقی رخ نداد تا سرانجام صحبت از بازگشت وی به سیرجان به میان آورده شود و از گوشه و کنار شنیده می‌شود که قاسم شهبا و آرمان گهر در لیگ دسته دوم آغوششان را برای ایران نژاد باز کرده اند و بعید نیست این بازیکن با موهای بلند همیشگی اش در سن 34 سالگی به فکر بازنشستگی باشد.
سومین بازیکنی که به نظر می‌رسد در مسیر بازنشستگی از فوتبال قرار گرفته، نعمت بخشی‌پور است که این روزها در تمرینات مس نوین حضور دارد تا شاید در نیم فصل به لیگ دو برود، بخشی پور بعد از سال‌ها حضور در یزد، سال گذشته با نظر احمد نخعی به مس کرمان آمد اما حضور موفقی در مس نداشت تا در لیست دستنشان جایی نداشته باشد.
این مدافع ریز نقش کرمانی البته در ابتدای فصل به چوکای تالش پیوست اما قراردادش با تیم شمالی نهایی نشد و همانند حسن زاده و ایران نژاد تصمیم گرفت نیم فصل خارج از مستطیل سبز باشد.
در هر صورت اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، به نظر می‌رسد این سه بازیکن در نیم فصل دوم به محله قدیمی بازخواهند گشت تا آخرین روزهای زندگی فوتبالی خود را ورق بزنند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.