به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، مسعود دهقانی افزود: 40 نفر از فعالان گردشگری و مدیران تورهای گردشگری 12 کشور جهان به دعوت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان به استان کرمان سفر می کنند.
وی بیان کرد: میهمانان از اوایل آذرماه سال جاری به مدت 2 روز از بیشتر جاذبه های تاریخی و گردشگری استان کرمان بازدید می کنند.
نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: بیشتر مدعوین از کشورهای آمریکای شمالی و اروپا شامل آلمان، هلند، فرانسه، اتریش، مکزیک، روسیه، برزیل و غیره هستند.
وی افزود: بدون شک حضور فعالان گردشگری کشورهای مختلف جهان در استان کرمان و آشنایی با آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این خطه زمینه را برای ورود گردشگران خارجی بیشتری فراهم می کند.
وی تاکید کرد: در پایان سفر 2 روزه فعالان گردشگری و مدیران تورهای 12 کشور جهان به استان کرمان نشست های تخصصی برگزار می شود.
دهقانی ادامه داد: در این نشست ها مدیران استان کرمان و مدیران تورهای گردشگری کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود با هدف افزایش سطح تعاملات فی مابین خواهند پرداخت.
وی تاکید کرد: باید با همکاری بخش دولتی و خصوصی صنعت گردشگری، زمینه برای حضور گردشگران خارجی از نقاط مختلف جهان فراهم شود.
نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر استان کرمان سهم چندانی از گردشگران خارجی بسیاری از کشورهای دنیا ندارد تصریح کرد: نبود تبلیغات مناسب و حضور مستمر نداشتن در نمایشگاه های بین المللی گردشگری در سطح جهان از دلایل ناشناخته ماندن استان کرمان است.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری از صنایع ارزآور کشور محسوب می شود افزود: با توسعه صنعت گردشگری می توان بسیاری از مسایل و مشکلات کشور بویژه موانع حوزه اشتغال را مرتفع کرد.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه طبیعی و تاریخی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی بشمار می رود.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.