سرهنگ رضا محمدرضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد با شگرد خاصی اقدام به جعل درگاه یکی از نرم افزارهای خرید الکترونیک و پرداخت انلاین در تلفن همراه می نموده و پس از جلب اعتماد کسبه ضمن خرید، بدون اینکه به صورت واقعی هزینه ای واریز نماید، اقدام به ترک فروشگاه می کرده است.
وی تصریح کرد: پرونده این متهم با مراجعه حضوری یکی از کسبه فروش کامپیوتر و لپ تاپ به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ قابل توجهی از مغازه وی خریداری و به ظاهر از طریق موبایل بانک وجه را پرداخت و سپس محل را ترک نموده که بعد از ساعتی مشخص می شود هیچ وجهی به حساب فروشنده واریز نشده لذا با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده با دریافت گزارش های مشابه مبنی بر کلاهبرداری هایی به این روش از چند نفر دیگر از کسبه های شهرستان های همجوار مشخص شد، متهم فردی سابقه دار بوده و به علت کلاهبرداری های سریالی تحت تعقیب مقامات قضایی است.
فرمانده انتظامی جیرفت اظهار داشت: ماموران پلیس فتا با تلاش شبانه روزی و اقدامات پلیسی متهم را در محل سکونت خود در یکی از شهر های همجوار شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
وی بیان کرد: متهم تاکنون به کلاهبرداری از اصناف شهرستان های جنوبی استان کرمان به مبلغ 600 میلیون ریال اعتراف کرده است.
سرهنگ محمدرضایی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی با هماهنگی مقام قضایی از متهم همچنان ادامه دارد و افرادی که به این روش از آن ها کلاهبرداری شده است، می توانند به پلیس فتا شهرستان جیرفت مراجعه کنند.
سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت گفت: کلاهبرداران و افراد فرصت طلب با ظاهری آراسته و با قدرت بیان فوق العاده، طعمه های خود را انتخاب می کنند از این رو همه هوشیار باشند تا در دام این افراد گرفتار نشوند.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.